dinsdag 5 juni 2007

Een tussenjaar

Vanwege mijn ambitie om de hele triathlon te gaan doen, heb ik 2007 als een tussenjaar aangemerkt. Een tussenjaar omschrijf ik voor mezelf als een relatief rustig sportjaar. Feitelijk een jaar om alleen maar te trainen en te wennen aan de combinatie van drie verschillende disciplines. Een jaar waarin westrijden geen hoogtepunten zijn en waar je dus ook niet voor zal komen in uitslagen van wedstrijden. Nou ja, dat was de bedoeling.
Binnen de triathlonvereniging wordt jaarlijks het triathloncircuit georganiseerd. Een circuit van een aantal kleine wedstrijdjes voorzien van een uitslagenlijst en een heuse ranglijst.
Deze ranglijst wordt samengesteld door de uitslagen van de zes westrijden. Per wedstrijd krijg je afhankelijk van je klassering, punten toebedeeld en die bepalen uiteindelijk de eindklassering. Hierbij geldt dat de beste vier klasseringen meetellen voor het eindklassement.
Aangestoken door enkele medetriatleten heb ik besloten om deel te nemen aan dit circuit.
Voor de klassering en de wedstrijduitslagen kun je terecht op www.atcalmere.nl.

Ook heb ik in maart 2007 deelgenomen aan de lenteloop. Een wedstrijd die jaarlijks wordt georganiseerd door de Atletiekvereniging Almere.
Ik heb de 20 kilometer gelopen en ben daar vierde geworden.

Zoals ik al eerder vertelde ben ik niet in goede doen, dus worden de trainingen nog al eens geskipped door mij. Gelukkig kan ik het nog opbrengen om te trainen, dus de basisconditie blijft wel goed. Op de een of andere manier lukt het me wel om me op te laden voor zo'n wedstrijdje.
Of ik echt goed presteer moet volgend jaar blijken als ik voor de tweede keer deel zal gaan nemen aan het circuit. Ik hoop uiteraard wel zo snel mogelijk de oude te worden zodat ik weer lekker kan gaan trainen.

Geen opmerkingen: