dinsdag 12 juni 2007

De laatste wedstrijd

Helaas geen sprinttriathlon voor mij vandaag. Ik ben te vermoeid om in de laatste wedstrijd van het circuit nog te kunnen presteren. Hierdoor ben ik niet in staat om eventueel nog een plaatsje te klimmen in de eindranglijst. Jammer maar gelukkig kan ik het accepteren dat ik vandaag niet mijn dag heb. Ik vermoed dat de reden toch ligt in de gisteren volbrachte fietstraining.
Uit voorzorg heb ik gisteren een niet al te zware duurtraining gedaan om mezelf te sparen voor vandaag. Maar de dag zelf in combinatie met de training van gisteren zijn al genoeg om de accu onvoldoende op te kunnen laden.

Toch kijk ik tevreden terug op een leuke en geslaagde deelname aan het circuit. Juist die gecombineerde onderdelen (zwemloop en run-bike-run) hebben mij enorm gestimuleerd. Ik weet zeker dat de triathlon mijn ding is. Zoals ik momenteel functioneer doet mij twijfelen of ik wel in staat zal zijn een hele triathlon te volbrengen. Deze gedachte zal natuurlijk ommiddelijk omslaan zodra mijn gezondheid weer in een (constante) stijgende lijn naar het vertrouwde niveau terug gaat keren.

En dan de triathlon van Huizen. De rest van de week zal ik mezelf gedeisd houden om in de juiste conditie aan de start te verschijnen. De eerste triathlon, best spannend.
De afgelopen weken waren best heel goed, eigenlijk een beetje te warm om te presteren. De weersvoorspellingen zijn niet hoopgevend want er wordt regen en een windkracht 4 voorspeld.
Voor het fietsonderdeel is dat niet natuurlijk super. Regen vergroot de kans op lekke banden en de wind spreekt voor zich in de open polder. Ik ben best wel bang dat mij dat veel kracht gaat kosten. De overgang van het fietsen naar het lopen vond ik bij run-bike-run best wel pittig. Dus bij groter kracht verlies lijkt mij die overgang nog lastiger. Maar laat ik niet op de zaken voor uitlopen want ik heb er wel heel zin in.
Natuurlijk heb ik weer wat, namelijk door een foutje bij de Nederlandse triathlonbond heb ik noge steeds geen triatletenpas.

Op naar Huizen en mijn eerste triathlon ook al is het maar een kwartje.

Geen opmerkingen: