dinsdag 10 juli 2007

Zomervakantie

Zoals ieder jaar kijk je iedere keer weer uit naar de zomervakantie. Normaal gesproken gingen wij de afgelopen jaren steeds buiten Nederland op vakantie maar voor ons dit jaar geen vakantie elders in Europa. Er zijn redenen waarom we niet zover gaan en daar hebben we inmiddels allemaal vrede mee.

Een vakantieperiode brengt toch altijd weer gemengde gevoelens met zich mee als het om de trainingen gaat. Aan de ene kant is het lekker als je ook echt de tijd neemt om van je vakantie te genieten. Dat zou eigenlijk moeten betekenen dat je gedurende je vakantie niet gaat trainen. Tenslotte is een rustperiode ook best goed om de accu volledig op te laden voor een nieuw seizoen. Ik kan dat niet want ik word al na een paar dagen reizen heel onrustig en dan moet ik zo snel mogelijk de onrust in mijn lijf weg trainen. Zodra de eerste de beste gelegenheid zich voordoet ga ik een training afwerken. Om mijn gezinsleden ook tevreden te houden want die moeten al een heel jaar accepteren dat ik veel train, pas ik mezelf aan. Dus dat betekent dat ik tijdens de vakantie een lagere trainingsfrequentie heb en daarmee gun ik mezelf binnen mijn grenzen rust plus hou ik de rest van mijn gezin ook tevreden.

De overstap naar de traithlon betekent dat je naast de looptrainingen (relatief makkelijk uit te voeren op vakantie) ook ruimte moet gaan creƫren om fiets- en zwemtrainingen in te plannen. Zwemtrainingen tijdens vakantie vergt nog de minste aanpassing maar de fietstrainingen, dat is toch een heel ander verhaal. Alleen al het meenemen van de fiets betekent al dat je meer inspanning moet verrichten om te kunnen trainen.
Maar goed, dit jaar zal de fiets de minste problemen geven en het zwemmen des temeer (geen zwembad).

Geen opmerkingen: