vrijdag 13 juli 2007

Trainen

Afgelopen woensdag weer een zwemtraining afgewerkt en een behoorlijk pittige ook. Het was de bedoeling om in het uurtje trainen een afstand af te leggen van 3.200 meter. In onze baan lukte dat in ieder geval niet want de meesten bleven steken op een afstand van rond 2.700 meter.

Zoals ik al eerder aangaf breekt de vakantieperiode altijd in op je trainingschema. Ik kan de komende weken niet of nauwelijks de zwemtrainingen volbrengen. Het bedenken van een alternatief trainingsprogramma is momenteel aan de orde. Omdat ik de laatste maanden toch wel de nodige gezondheidsklachten heb gehad is mijn motivatie om te trainen behoorlijk afgenomen. Ik voel me toch een beetje een vreemde eend in de bijt tussen al die triatleten die wel een doel hebben waarvoor zij trainen.

Door de blessures van mijn mede Triple Play teamgenoten gaat de Triple Play voor mij niet door. Ik ben druk met het zoeken naar een alternatief maar ik zal ook een voorbereiding moeten plannen voor de Long Distance van volgend jaar. Op handen zijnde veranderingen volgend jaar staan mijn debuut op de hele triathlon misschien wel in de weg. Hierdoor word ik eigenlijk alleen maar onzekerder over wat ik nu feitelijk wil en hoe ik mijn trainingen moet gaan plannen. Zoals ik er nu over denk, ga ik maar gewoon na de vakantie beginnen met de voorbereidingen alsof ik volgend jaar de hele triathlon ga doen en dan zien we wel verder. Dat geeft in ieder geval het meeste houvast voor mij en misschien komt de motivatie en de zin in trainen dan ook weer terug.

Gisteren ben ik gevallen tijdens de fietstraining en heb momenteel last van een pijnlijke heup. Daarnaast heb ik ook last van mijn schouder en arm maar de pijn hiervan is goed te verdragen. Een goed begin van de vakantie en nu maar kijken of ik dit weekend een looptraining kan volbrengen. Misschien is het wel goed om eens een paar dagen echt volledig rust te nemen zodat het onrustige gevoel weer de overhand krijgt en de trainingsmotivatie sterk toeneemt.

Geen opmerkingen: