maandag 23 juli 2007

Geluk bij een ongeluk

Ruim anderhalve week geleden ben ik gevallen met de fiets en nog steeds last van mijn heup. Voor de zekerheid toch maar een bezoek gebracht aan de huisarts en deze vermoedde na enkele tests gelukkig slechts een zware kneuzing van de spieren in het heupgebied. Haar advies was rustig aan opbouwen van trainingsfrequentie en intensiteit.

Na een verplichte rustpauze te hebben ingelast de afgelopen anderhalve week is de motivatie om te trainen langzaam aan het terugkomen. Mijn motivatie krijgt ook nog eens een extra impuls door de prestaties van Rasmussen in de Tour. Ik ben helemaal gek van deze Deense wielrenner omdat hij een apart is en helemaal leeft voor zijn sport. Onbegrijpelijk dat de commentatoren van de NOS over zijn manier van omgaan met zijn sport een beetje lacherig doen.

Ik heb na het bezoek aan de dokter dan ook eerst maar een fietstraining afgewerkt. Een rondje van ongeveer 75 kilometer is in ieder geval de eerste aanval op de overtollige kilootjes van een anderhalve week niets doen. Morgen een dagje rust inplannen en dan woensdag een looptraining op het programma. Dat wordt dan weer de eerste looptraining sinds ruim tweeënhalve week. Zwemtrainingen zijn een probleem omdat er geen echte mogelijkheid is om goed te kunnen trainen. Dat heb ik al geaccepteerd en richt mij dan ook op de zwemtrainingen na de vakantie.

Met mijn gezondheid gaat het ook steeds meer de goede kant op en dat is toch het allerbelangrijkste. Na de vakantie zal de echte graadmeter plaatsen vinden want dan ga ik weer deelnemen aan het dagelijkse economische proces. Ik voel dat de motivatie om te gaan trainen voor de hele triathlon terug begint te komen. De komende weken zal ik mijn voorbereidingen verder uitwerken in een trainingsprogramma voor het lopen, fietsen en zwemmen. Vooral voor het zwemmen en het fietsen zal ik externe hulp moeten inschakelen. Ik heb al personen op het oog aan wie ik het zou willen vragen. Ook zal ik mijn trainingsdagboek beter gaan bijhouden om de voortgang te kunnen bewaken. Maar eerst nog een beetje genieten van de resterende vakantieperiode.

Geen opmerkingen: