woensdag 4 juli 2007

Noodweer

Gisteravond wilde ik bij mijn oude loopvereniging een intervaltraining meelopen. Althans dat was de bedoeling maar het noodweer (onweersbuien) leidde er toe dat de trainingen werden geannuleerd. Een hele wijze beslissing vanuit de trainersgroep want je neemt als trainer niet de verantwoordelijkheid bij zulke weersomstandigheden. Er was toch wel een groep lopers die graag wilde trainen en ik vond dat wel prettig want dan was ik in ieder geval niet voor niets gekomen.

Of het verstandig is om met zulke weersomstandigheden te gaan trainen is nog maar de vraag. Als groep besloten we naar het centrum te lopen en daar een training te gaan doen in één van de parkeergarages. Alleen een groep op weg zonder trainer leidt meestal tot niets en dat bleek ook wel toen wij aan kwamen bij de parkeergarage. Zonder enige vorm van communicatie ging de groep in de garage naar boven lopen. Ik bleef achter samen met Peter van Heijningen en we besloten samen om een training te gaan doen. Tijdens onze training kwam de groep weer naar beneden gelopen en na enig overleg besloot de meerderheid van de groep zich aan te sluiten bij de trainingsvorm zoals Peter en ik deze aan het trainen waren. Op mijn aanwijzingen is de groep gaan trainen in de parkeergarage. Mede omdat het onbetrouwbare weer aan bleef houden, hebben wij in een naastgelegen parkeergarage een tweede trainingsvorm afgewerkt. Na deze tweede trainingsvorm zijn we terug gelopen naar de sporthal, een cooling down gedaan en droog naar binnen gegaan. Als dank voor de training kreeg ik van de groep (wat gebruikelijk is na een training) een applausje.

Zo vond mijn (onbedoelde) debuut als trainer geheel onverwachts plaats op een zomerse avond.

Geen opmerkingen: