vrijdag 30 november 2007

Week 48

Maandag, een fietstraining.
Om 15.00 uur ging ik de deur uit voor een fietstraining. Na lang twijfelen besloot ik toch maar om over Lelystad een rondje te maken. Na bijna twee uur fietsen kon ik al merken dat het toch steeds vroeger donker wordt. Even na vijven kwam ik met steenkoude voeten weer binnen.Wel lekker getraind ook al was het een gewone fietstraining.

Dinsdag, een rustdag.
Wel lekker om ook te kunnen rusten, dit is ook heel belangrijk.

Woensdag, de zwemtraining. Na 200 meter inzwemmen, mochten we 8 x 100 meter zwemmen, waarbij de eerste 50 meter om de drie slagen ademen en de laatste 50 meter aansluiten. Vervolgens 8 x 50 meter met diverse oefeningen tijdens iedere 50 meter. Aansluitend 400 meter hele slag. Gevolgd door 4 x 100meter waarbij iedere laatste 25 meter een andere slag moest zijn. Nadat te hebben vol gemaakt was het uur voorbij. Het zwemmen ging vandaag eigenlijk voor het eerst sinds tijden weer eens een stuk minder. Wel verklaarbaar want het ging vandaag niet zo heel goed met mijn vrouw en dat laat mij niet los.

Donderdag, de intervaltraining.
Bij aankomst in Almere Haven, bleek het erg donker te zijn. De straatverlichting was uitgevallen als gevolg van een storing. Vanwege deze omstandigheden kregen we een alternatief programma voorgeschoteld. Na wat loopscholing in het centrum en wat loopvormen in de parkeergarage, kwam het hoofdprogramma. Vier ronden om het gebouw van de Etos/Hema en Play World. Gelijk de eerste ronde werd mij al noodlottig want ik kwam ernstig ten val. Doordat het achter het gebouw van de Play World donker was miste ik de stoep en kwam daardoor ten val. Resultaat: gekneusde ribben aan de rechterkant.

En daarmee kwam week 48 ten einde voor mij. Ik moet maar kijken wat de gevolgen op de langere termijn voor mij betekenen.

Vrijdag, de fysiotherapeut
Toch maar even langs de fysio om mijn gekneusde ribben te laten tapen.
Ik kon rustig gaan sporten, liet de fysio nog even weten, maar dat zie ik nog even niet zitten te pijnlijk. Nou ja, goed nieuws voor het thuisfront, dit weekend niets aan sport.

Geen opmerkingen: