zondag 25 november 2007

Week 47

Op maandag een rustdag omdat ik de dag er voor (zondag) heb gefietst.

Dinsdag, een snelle duurloop van een uur.

Woensdag, zwemtraining. Het programma was als volgt, na 10 banen inzwemmen, 3 x 100 meter hele slag steigerung. Met 20 seconden rust tussen iedere serie. Vervolgens 5 x 50 meter, na iedere 50 meter 5x opdrukken op de kant en tien seconden rust. Gevolgd door 3 x 100 meter, bestaande uit 100 meter armen, 100 meter benen en 100 meter hele slag en steeds 20 seconden rust tussen iedere serie. Vervolgens 5 x 50 meter met 5 x push up en tien seconden rust tussen iedere serie gevolgd door 3 x 100 meter met specifieke techniekoefeningen tussendoor en slechts 20 seconden rust. Weer gevolgd door 5 x 50 meter met 5 x buikspieren trainen en 10 seconden rust tussen iedere serie. Afsluitend 3 x 50 meter, beginnend met 50 meter rug, 50 meter school en als laatste 50 meter hele slag. En daarmee was het uur weer vol gezwommen.

Donderdag, getraind bij Just Run samen met mijn loopmaatjes. Vanaf huis naar de sporthal in Stad, duurlooptraining en terug is toch bij elkaar twee uur. Het was leuk om mijn loopmaatjes weer eens te ontmoeten maar de sfeer bij mijn oude loopvereniging vind ik toch echt stukken minder geworden. Als ik naar mijn triathlonvereniging kijk, zijn de trainingen veel leuker en het zijn toch sporters met een andere mentaliteit. Maar goed, ik ging voor mijn loopmaatjes en dat gevoel was goed.

Vrijdag een rustdag. Hoewel de rust betrekkelijk was, want na een zware dag alleen maar vergaderen en aansluitend wat eten en drinken met de collega’s, kwam ik laat thuis.

Zaterdagmorgen, vroeg op om een duurloop van een uur af te werken. Ging moeizaam na de korte nacht. ‘s Middags de zwemtraining en deze bestond uit; 8 banen inzwemmen (ik was laat in het zwembad), 4 series van 250 meter (100 meter hele slag, 100 meter armen en 50 meter benen), 3 serie van 150 meter (75 meter slepen, 50 bijleggen, 25 meter met één arm bijleggen) en afsluitend 5 serie van 75 meter (eerste 50 meter normaal tempo en laatste 25 meter voluit).

En dat was week 47. Een week die mij op zaterdagavond in contact bracht met een sportinstructeur die zich naast zijn werk ook bezig houdt met specifieke begeleiding van sporters. We raakten in gesprek over voeding en specifieke training voor duuratleten. Ik was onder de indruk van zijn performance want daar sprak toch wel respect uit voor sporters en de drive die sporters hebben. Hij kon weer iemand die ook in de duursport actief is en op basis van mijn verhaal en de ervaringen van die duursporter zou hij een voedingschema voor mij gaan opstellen.

1 opmerking:

Anoniem zei

He Robert,
Wat leuk om je webblog te lezen. Zeker om te zien wat je allemaal aan trainingen doet.Nu weet ik ook hoe ik eigenlijk dat zwemmen zou moeten aanpakken mocht ik Huizen komend jaar weer gaan doen.Maar ja het scheelt hierbij wel of je training krijgt of zoals ik zelf wat doet.
Al met al wel een pittig schema hoor. Zorg je wel dat je goed eet,drinkt en rust?!
Mocht je toch nog adviezen willen voor je (sport)voeding dan weet je me te vinden(www.voeding4sport)
Recent heb ik nog 1/2 marathon gelopen en mijn tijd verbeterd naar 1.39.42. Of het nog sneller kan,vast wel,maar ik geloof niet dat ik het ga proberen. Ben nu van plan met die crossjes van AVA verder mee te doen.
sport.groet Cynthia