zondag 18 november 2007

Week 45

Deze week begon met een fietstraining van twee uur. Extra vroeg opgestaan om zo vroeg mogelijk te beginnen met mijn werk. Om drie uur gestopt met het werk en snel omgekleed, op de fiets gesprongen. Ik had twee uur ingepland met een rustige training. Nu kan het nog maar binnen enkele weken wordt het lastiger om op dit tijdstip de deur uit te gaan. Het was behoorlijk fris op de fiets en vooraf een muts opgezet die gedurende de fietstocht geen overdadige luxe bleek te zijn.

Dinsdag als rustdag ingepland na de inspanningen van maandag.

Woensdag weer de gebruikelijke zwemtraining, te beginnen met tien baantjes inzwemmen. Vervolgens de opdracht 10 x 100 meter, waarvan de eerste 100 meter rechts aansluiten, de tweede 100 meter links aansluiten, de derde 100 meter alleen benen en de overige zes x 100 meter de hele slag, met steeds 20 seconden pauze een aansluitend 50 meter rustig schoolslag. Daarna de opdracht, 10 x 50 meter pittig tempo, 10 seconden rust en aansluitend 200 meter rustig alles behalve de hele slag. Afsluitend 10 x 25 meter steeds starten als de laatste aankomt. Het lukte ook nog om 4 banen uit te zwemmen. Al met al 2100 meter gezwommen tijdens de training. Ik merk steeds meer het effect van twee keer zwemmen in de week, ik heb bij de hele training voorop gezwommen.

Donderdag, de gebruikelijke intervaltraining. Een heerlijke avond want het was ouderwets takkeweer. Een echte herfstdag, veel wind en flinke regenbuien bij de start van de training. Als je dan eenmaal aan het trainen bent en je bent al drijfnat maakt het ook niet meer zoveel uit dat het regent. Rob Oosterbaan nam de trainersrol op zich deze keer. Hij had een programma uitgedokterd dat er op neer kwam, dat er steeds een steigerungachtig element in de training zat. In een uur een rondje vanuit Haven via het Weerwater en terug naar Haven.

Vrijdag was een rustdag en dat kwam mooi uit omdat ik met een aantal collega’s zou gaan borrelen en aansluitend ergens wat eten. Het werd later dan de bedoeling was want ik lag pas 00.30 uur in bed. De volgende ochtend ging de wekker alweer om 5.30 af.

Zaterdagmorgen tijdens de zwemtraining van de kids, een rondje Weerwater gelopen. Dacht ik dat het donderdagavond slecht weer was, zaterdagmorgen was het nog veel erger dan donderdag. Toen ik weg ging vanuit het zwembad viel het nog wel mee. Het was even droog na een fikse bui maar dat was van korte duur. Na een minuutje of tien lopen begon het te regenen en het ging eigenlijk alleen maar harder te regenen. Ik kwam werkelijk als een verzopen kat aan in het zwembad. Maar ik had wel een lekker rondje gelopen en daar gaat het uiteindelijk toch om. De zwemtraining begon zoals gewoonlijk met inzwemmen. Ik was wat laat dus ik kwam niet verder dan 14 banen inzwemmen. Eerst 5 x 100 meter gezwommen met als opdracht hele slag, waarbij de 1e 100 meter normaal, 2e 100 meter met je vingers open zwemmen, 3e 100 meter vuisten zwemmen, 4e 100 meter als 2e 100 meter en de laatste 100 meter weer gewone hele slag. Na deze serie moest ik van Jan Cees van baan wisselen want ik zwom te snel voor de andere zwemmers in mijn baan. Vervolgens was de opdracht 5 x 200 meter hele slag. Bij beide series was de pauze twintig seconden. Na de twee serie 50 meter schoolslag gevolgd door 8 x 50 meter waarbij iedere volgende 50 meter 2 seconden sneller moest dan de vorige 50 meter. Twee banen uitgezwommen want meer tijd was er niet meer.

En dat was week 45 voor wat de trainingen betreft. Eindelijk beging ik bij het zwemmen te merken dat het zijn vruchten begint af te werpen dat ik momenteel twee keer in de week zwem. Ik hou het veel makkelijker vol plus het gaat steeds ietsje sneller. Doordat ik een fietstraining heb ingepland vervalt er één looptraining wat op zich niet zo erg is maar ik loop gewoon ook veel minder. Donderdag één uur interval en de laatste zaterdagochtenden loop ik ook maar een uurtje. Ik moet vooral rustig blijven want het duurt nog heel lang voor het augustus 2008 is.

Geen opmerkingen: