zondag 9 december 2007

Week 49

Deze week begon heel anders dan de afgelopen weken. Ik had het fietsen weer lekker opgepakt en noodgedwongen kon ik maandag niet fietsen. Vorige week donderdagavond het ongeval waar ik dus mijn ribben kneusde, gooide roet in het eten. Ik was niet blij want ik heb het hele weekend slecht geslapen. Daar komt omdat ik niet op mijn rechterzij kon liggen, niet op mijn rug en draaien ging ook al niet lekker. Verplicht enkele dagen rustig aan doen. Ik had van de fysio na het intapen nog wel de goedkeuring gekregen om te sporten maar het ging echt niet van het weekend. Tot woensdag maar rustig aan doen en dan maar verder zien.

Dinsdag, de rustdag.
Ik ben moe, ik slaap namelijk nog steeds slecht. Gelukkig hoef ik niet te trainen.

Woensdag, de zwemtraining.
Eigenwijs als ik ben, ik moest naar de zwemtraining. Op zich viel de pijn wel mee, dus dan kan ik wel zwemmen. Horst van Woersem vertelde voor het zwemmen dat hij ook wel een gekneusde ribben heeft gehad en toen ook gewoon naar de zwemtraining was gegaan. De volgende dag verging hij van de pijn. Ik heb getracht mee te zwemmen met de groep in mijn baan, maar dat ging niet. Toch teveel last voornamelijk bij versnellen. Ik heb het programma zoveel mogelijk geprobeerd af te werken en na ruim 55 minuten uit het zwembad gestapt.

Donderdag, de intervaltraining.
Horst heeft gelijk gekregen, ook ik heb vele malen meer last van de kneuzingen dan voor de zwemtraining. Het lopen heb ik al uit mijn hoofd gezet en van het zwemmen heb ik eigenlijk een beetje spijt. Maar afwachten hoe de komende dagen zich ontwikkelen want anders ga ik zaterdag niet naar de zwemtraining. Ik ben bang dat ik de komende week ook nog niet normaal kan trainen.

Vrijdag, de rustdag.
Gelukkig afgelopen nacht weer eens lekker geslapen. Voor het eerst sinds een week en dat moest ook wel met een dosis paracetamol. Ik ben tot overmaat van ramp ook nog eens ziek geworden. Dus vandaag toch maar weer eens multivitaminen gehaald.

Zaterdag, de gecombineerde training.
Ook vannacht weer goed geslapen. De griepverschijnselen worden gelukkig niet heviger en het blijft dus bij wat verkoudheid en wat hoesten. Voor alle zekerheid de looptraining nog maar even overgeslagen. Tijdens de zwemtraining van de kids gesproken met één van hun trainers en die vertelde mij dat ik zeer waarschijnlijk ook niet sneller zal gaan met het zwemmen omdat de techniek namelijk de rest moet doen. Ik wist dat zelf ook wel maar het is altijd goed om van anderen bevestigd te krijgen waar het aan schort. Ik moest vandaag naar Rotterdam om een belofte in te lossen en dus een bezoek gebracht aan de dochter van de fokker van Chip. Zij had haar nieuwe huisje gekregen en dus even kijken. Ik was op tijd terug gegaan omdat ik eigenlijk voornemens was om te gaan zwemmen. Maar uiteindelijk heb ik toch de zwemtraining laten schieten. Ik heb gekozen voor rust en herstel.

De gekneusde ribben gooien best wel de nodige roet in het eten. Ik heb de Kromslootpark al moeten laten schieten en de fietstrainingen die ik weer had opgepakt vallen nu als eerste uit het schema weg. De komende week wil ik wel weer langzaam beginnen met trainen.

Geen opmerkingen: