zondag 16 december 2007

Week 50

Maandag
De afgelopen tijd heb ik veel op maandag thuis gewerkt zodat ik het thuiswerk kon combineren met de fietstrainingen. De vorige week kon ik niet fietsen als gevolg van de gekneusde ribben. Deze maandag kon ik niet omdat ik voor mijn werk naar een bijeenkomst in Breukelen moest. Gelukkig merkte ik vandaag voor het eerst dat de pijn wat begint af te nemen.

Dinsdag
Vandaag voor het eerst maar weer eens een duurloopje gedaan na bijna twee weken niks doen. De pijn in mijn ribbenkast begint af te nemen daardoor wilde ik het wel weer eens proberen. Een rondje Weerwater in een echt duurtempo moest kunnen en het ging ook lekker.

Woensdag
De zwemtraining begon met 10 minuten inzwemmen, lekker rustig inzwemmen.14 banen ingezwommen en dat is in ieder geval alweer 350 meter. We begonnen met 3 x 3 minuten aan een stuk doorzwemmen met een minuut pauze tussendoor. Ik kwam steeds tot zeven banen en afstand van totaal 525 meter. Vervolgens 3 series, waarvan de eerste en derde, uit 100 meter hele slag, 100 meter armen en 50 meter benen bestond. De tweede was 100 meter schoolslag en met een tussenliggende pauze van steeds 15 seconden. Dat geheel was 600 meter en werd opgevolgd door 6 x 50 meter en tien seconden pauze tussendoor. Die 6 series leverde 300 meter op en werd vervolgd met 100 meter rug en 200 meter hele slag. Het lukte nog net om 2 banen uit te zwemmen waardoor de gehele afstand van deze training op 2125 meter. Ik voelde mijn ribben wel tijdens de training en het ging ook allemaal nog niet zo snel maar al wel stukken beter dan vorige week. Hopelijk morgen niet dezelfde reactie als vorige week, maar afwachten.

Donderdag
Het duurloopje van dinsdag gaf toch wel de nodige pijn onder het lopen. Dus intervallen leek me al helemaal niet verstandig, dus dan maar een duurloopje ingepland. Nou, dat duurloopje ging ook niet helemaal lekker. Een rondje Weerwater vanaf mijn huis is ongeveer 1 ½ uur lopen en dat was net even teveel. Ik was na een uurtje gewoon helemaal versleten, gewoon bekaf, total loss. Dus het laatste ½ uur ging heel beroerd en ik was blij dat ik thuis was. Er zal vast wel een verklaring voor zijn waarom het niet ging.

Vrijdag
Een rustdag met een speciaal tintje want wij gingen het (voorlopige) verkoopcontract van onze huis ondertekenen.

Zaterdag
Wat had ik het zwaar zaterdagmorgenvroeg. Het geplande duurloopje om het Weerwater viel me heel zwaar. Net als donderdag krijg ik het halverwege het rondje een dip. In tegenstelling tot donderdag kon ik gelukkig wel doorblijven lopen. Ik weet niet waardoor ik zo beroerd loop deze week. De zwemtraining ging echter verrassend goed. Ik heb in mijn baan het hele uur vooraan gezwommen. Na 16 banen inzwemmen (400 meter) begonnen we met 100 armen, 25 meter benen, 15 seconden pauze, 75 armen, 25 meter benen, 15 seconden pauze, 50 armen, 25 benen, 15 pauze en 25 armen, 25 benen. Vervolgens 4 series van 100 meter, 75 meter, 50 meter en 25 meter hele slag. De tweede en vierde serie steigerung en de eerste en derde rustig tempo. Afsluitend 5 x 50 meter, met aflopende pauzes 20 tot en met 5 seconden tussen de vierde en vijfde serie en om het af te leren hebben wij in onze baan nog een 6e series van 50 meter erbij gepakt. Twee banen uitgezwommen. Al met al 2150 meter afgelegd bij deze training.

Zondag
Terugkijkend op deze week kom ik tot de conclusie dat het zwemmen van gisteren top was en dat het lopen drie keer niks was. Gelukkig lukte het deze week wel weer te sporten met die gekneusde ribben. Vandaag was het prachtig weer maar wel veel te koud om te fietsen. Het crossloopje van AVA maar links laten liggen want dat lukt echt nog niet, volle bak met die ribben. Ik ben nog wel moe, dus ben ik blij met een rustdag. Morgen na het werk, maar weer een rustige duurloop inplannen, in het nieuwe jaar maar weer intervallen.

Geen opmerkingen: