zondag 23 december 2007

Week 51

Maandag

Het was de bedoeling om te gaan lopen maar ik kon niet de motivatie opbrengen om te gaan. Dus heb ik maar geskipped, een keer mag toch wel.

Dinsdag

Ik had vandaag de kerstborrel van mijn werk, dus kon ik de kids niet naar de zwemtraining brengen. Daardoor kon ik ook niet de looptraining in halen.

Woensdag

De zwemtraining stond vandaag ook al niet bovenaan het lijstje van favoriete dingen. Ik ben wel gegaan maar heb de training niet afgemaakt. Tijdens het zwemprogramma verdraaide ik mijn rechterbeen waardoor ik plotseling heel veel pijn kreeg aan mijn rechter heupspieren. Een minuut of tien voor het einde was de pijn zo heftig dat ik de training moest staken.

Donderdag

Ik heb weer geen looptraining gedaan vanavond, dit keer omdat ik extra rust (lees:herstel) wilde hebben na de zwemtraining.

Vrijdag

Het begin van twee weken vrij. Ik heb meestal ieder jaar vrij rond kerst en oud jaar. Op de één of andere manier kan ik mezelf niet motiveren deze week, want ook vandaag niets gedaan. En ik heb dan ook maar besloten om de rest van de week lekker rustig aan te doen.

Zaterdag

Ik ging vandaag alleen maar naar de zwemtraining. Eigenlijk had ik al weer geen zin om te trainen en als ik niet op pas krijg ik te maken met een heuse trainingsdip. Gelukkig ging het zwemmen als een speer. Na 250 meter te hebben ingezwommen, moesten we (dit keer zwommen we met z’n tweeën in de baan) 10 x 100 meter zwemmen, iedere twee minuten starten. In mijn geval betekende een pauze van slechts 15 seconden en dan moest nog redelijk stevig door zwemmen. Aansluitende 50 meter actieve rust (schoolslag). Vervolgens 8 x 50 meter iedere 50 seconden zwemmen en toen moest ik echt hard zwemmen. Ik had slechts 2 seconden pauze. Aansluitende 50 meter actieve rust (schoolslag). Toen 4 x 25 meter in 35 seconden en dat ging heel makkelijk want ik had 15 seconden pauze. Aansluitende 50 meter actieve rust (schoolslag). 2 x 50 meter rug en 2 baantjes uitzwemmen. Tevreden en met een ijzersterk gevoel kwam ik het water uit. Al met al toch 2 kilometer gezwommen tijdens de training. Nee, over het zwemmen maak ik me niet meer druk want die 3,8 kilometer zwem ik wel.

Zondag

De week afgesloten met een lekkere langzame duurloop. Iets meer dan een 1 ½ uur gelopen door de polder, langs ons nieuwe huis en door de nieuwe wijken van Buiten terug naar huis.Ik had weinig zin deze week maar de duurloop van vandaag was heerlijk om er weer in een beetje in te komen. Dit soort weken kan ik mezelf niet permitteren in de aanloop naar.

Geen opmerkingen: