donderdag 30 augustus 2007

Napraten

Gisteravond was de reguliere zwemtraining bij TVA. Een groot aantal deelnemers aan de Long Distance waren gisteravond gewoon aanwezig tijdens de zwemtraining. Zij mochten een aangepast programma afwerken. Het was voor velen het moment om ervaringen en belevenissen met elkaar uit te wisselen. Heel herkenbaar en heel leuk om al die verhalen aan te horen. Hele wisselende ervaringen en soms ook tegenstellingen, want waar de een bij het ene onderdeel absoluut geen problemen had, had de ander ze wel weer.
Sommigen van ons, zoals ik zelf, spraken over hun belevenissen tijdens hun wedstrijden.
Het zwemmen ging gewoon heel goed, maar ja dat is in het binnenbad. Één geruststellende gedachte kreeg ik van Arie Robbemond mee, de problemen met het zwemmen in het buitenwater worden bij veelvuldig trainen minder.

Een aantal triatleten hoorde ik ook al weer spreken over de volgende uitdaging, namelijk de marathon van Amsterdam. Het schijnt dat ik een tijdje geleden heb gezegd dat ik de marathon van Amsterdam zou gaan doen. Mijn voornemen voor dit jaar was, dit jaar als een tussenjaar te beschouwen waarbij ik kennis wilde maken en vooral ervaren hoe het is om drie disciplines te beoefenen en dus heb ik geen echte plannen gemaakt om een marathon te gaan lopen. Ik heb ook helemaal niet de motivatie voor een marathon. Het wordt dus echt geen marathon van Amsterdam voor mij dit jaar.

Ik heb nog wel plannen voor de resterende weken van dit jaar. Op het programma staat in ieder geval wel, de 30 van Almere. Ik laat nog even in het midden of ik de 30 kilometerafstand doe. De looptrainingen van de resterende weken voor de 30 van Almere zijn medebepalend of ik de lange afstand ga doen.

Ik had donderdagavond een afspraak en daardoor moest ik de looptraining bij TVA aan mij voorbij laten gaan, dus had ik besloten om in de ochtend een fietstraining af te werken.
Ik wilde hooguit twee uurtjes trainen en dus besloot ik maar om een rondje te maken over Lelystad. Het lukte mij heel goed vanaf het moment dat ik op de fiets stapte om tempo hoog te houden. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik de wind mee had op de dijk maar toch kon ik het tempo heel hoog houden. Op de weg terug stond de wind iets minder gunstig maar ook nu kon ik de pedalen goed rond blijven draaien. Het geeft me zelfvertrouwen als je merkt dat het fietsen met steeds meer gemak en kracht gepaard gaat.

Eindelijk merk ik dat de gezondheidsklachten van de afgelopen maanden beginnen te verdwijnen en dat de kracht terug begint te komen. Dit geeft een ongelofelijk goed gevoel en dat kan ik goed gebruiken in de aanloop naar.

Voor zaterdagochtend staat in ieder geval een duurloop van 1 1/2 uur op het programma.

Geen opmerkingen: