vrijdag 2 januari 2009

week 1 2009

Officieel start week 1 van het nieuwe jaar op 1 januari. Een kort weekje zou je kunnen zeggen. Voor mijn weblog ga ik uit van een week die loopt van maandag tot en met zondag. Dus van maandag 29 december 2008 tot en met 4 januari 2009.

Ik heb het oude jaar niet al te sportief afgesloten. Ik had even tabak van het trainen en heb het trainingschema niet meer gevolgd. Op zich begon het alweer te kribbelen en daarom heb ik op dinsdag (30 december 2008) een duurloop gedaan van 30 minuten, op donderdag (1 januari 2009) een duurloop van 40 minuten, op vrijdag weer eentje van 30 minuten en op zondag nog eentje van 40 minuten. In de duurloop van dinsdag en vrijdag zat een versnelling van 10 minuten op dt4 en op donderdag en zondag een versnelling op dt4 van 20 minuten. Het ging wel lekker en je merkt dat als je echt wilt, dat het allemaal weer van zelf gaat. In week 2 ga ik alles weer oppakken en dus met het trainingschema weer aan de slag. Het fietsen heeft de laatste weken geen aandacht gehad maar dat pak ik ook wel weer op. Ik moet heel eerlijk bekennen dat het ook wel eens lekker is iets minder te doen dan normaal.

De zwemtraining op oudjaarsdag ging niet door en dus zou de eerst volgende zwemtraining weer plaats vinden in het nieuwe jaar. De zwemtraining van zaterdag werd gevolgd door een nieuwjaarsreceptie van TVA.

En daarmee zat de eerste week van het nieuwe jaar er weer op. Ik ben benieuwd wat 2009 aan sportiviteit gaat opleveren. Er staat voor januari in ieder gepland, 1/2 marathon van Egmond en Ten Miles uit het Almeers Triathlon Circuit (ATC). Welke loopwedstrijdjes er nog meer gaan komen gaan we zien als de trainingschema's binnen komen.

Fietstraining
Geen

Looptraining
1e training
10 minuten in- en uitlopen
10 minuten op dt 4

2e training
10 minuten in- en uitlopen
20 minuten op dt 4

3e training
10 minuten in- en uitlopen
10 minuten op dt 4

4e training
10 minuten in- en uitlopen
20 minuten op dt 4

Zwemtraining
1e training
Vervallen

2e training
500 meter inzwemmen

2 series van 225 meter onderverdeeld in 100, 75 en 50 meter met versnelling in
laatste 25 meter

pauze = 10, 15 en 20 seconden
seriepauze = 10 seconden

actieve rust, 50 meter schoolslag

2 series van 225 meter onderverdeeld in 100, 75 en 50 meter met versnelling in de een na laatste 25 meter
pauze = 10, 15 en 20 seconden
seriepauze = 10 seconden

actieve rust, 50 meter rugslag

300 meter hele slag, waarbij versnelling in 3e, 6e, 9e en 12e baan

actieve rust, 50 meter schoolslag

2 series van 225 meter onderverdeeld in 50, 75 en 100 meter met een steigerung

actieve rust, 50 meter rugslag

uitzwemmen 100 meter

totaal gezwommen 2.450 meter

Geen opmerkingen: