donderdag 22 januari 2009

Week 4 2009

Maandag 19 januari
Mijn gebruikelijke rustdag. Ik heb nog steeds last van mijn rechterenkel.

Dinsdag 20 januari
De planning was om te gaan lopen onder de zwemtraining van mijn dochter.
Maar door omstandigheden kwam van haar training niets terecht en kon ik zelf pas om 19.30 uur gaan trainen. Als je dan om 20.30 terugkomt en dan nog moet eten, is je avond zo om.
Ik ben ook vroeg naar bed gegaan want ik ben gewoonweg doodmoe en dat al sinds de jaarwisseling. De volgende ochtend kon ik me ook niks meer herinneren, niets eens of ik wel op mijn hoofkussen was gaan liggen.

Woensdag 21 januari
De zwemtraining op woensdag wordt altijd vooraf gegaan door het fietstochtje er naar toe. Een fikse tegenwind maakte het een zware tocht en dan merk je het verlies aan kracht in de afgelopen weken. Maar dat komt wel weer goed want daar ben ik niet bang voor. De zwemtraining was best pittig en ik heb toch weer een leuke afstand afgelegd. Ik heb de hele training voor opgezwommen maar ik kan daarbij niet roemen over mijn techniek. Ik had het idee toch behoorlijk aan het ploeteren te zijn geweest i.p.v. op souplesse te zwemmen.

Donderdag 22 januari
Wat een walgelijk weer als ik uit de bus stap terwijl ik naar huis loop, bedenk ik mezelf dat ik met dit weer eigenlijk helemaal geen zin heb om te trainen. Het is koud, nat en guur weer. Ik voel me ook niet helemaal happy en besluit maar om de training te skippen. Ik kan het niet opbrengen om met die regen te gaan trainen. Dat gevoel heb ik al een tijdje dat ik niet echt de motivatie heb om ervoor te gaan met mijn trainingen. Morgen maar kijken hoe het gaat en hoe het weer is, dan pak ik die training morgen wel op.

Vrijdag 23 januari
Vandaag was het niet veel beter. Regen was het motto en daarom heb ik de trainingen weer geskipped. Zo erg als de laatste twee dagen heb ik het lang niet meegemaakt.

Zaterdag 24 januari
Ik heb lekker kunnen uitslapen want Samantha was niet helemaal lekker en had geen zin om te gaan trainen. Dat heeft ook een nadeel want je gaat heel laat trainen. Ik heb niet meer naar mijn schema gekeken want dat had toch al geen zin meer voor deze week. Lekker een duurloop van één uur gedaan en het laatste stuk over een mountainbikepad afgelegd. Heuveltje op en heuveltje af, leuk om te doen.
In de namiddag was er de zwemtraining.

Zondag 25 januari
De start van het Almeers Triathlon Circuit (ATC) vandaag, met een loopwedstrijd over ten miles. Vooraf had ik geen doelen gesteld, net als bij de halve van Egmond, dus ik zou wel zien of het goed zou gaan of niet. Op de fiets naar Haven, snel inschrijven en naar de start in het centrum van Haven. Ik kan kort zijn over de loop, het ging niet lekker. De eerste 10 kilometer ging nog wel maar daarna was het snel over. Uiteindelijk een tijd van 1:17:30 gelopen en da's toch 1 minuut 30 langzamer dan vorig jaar. Dat snellere lopen wil nog niet echt vlotten. Tot overmaat van ramp verzwikte ik mijn enkel tijdens de loop. Net nu het is beter ging is de boel weer pijnlijk. Ik ben teleurgesteld dat het niet goed ging.

Trainingsprogramma

Fietstraining
Geen

Looptraining
1e training
10 min. inlopen
3 series van 15 min. (5min. dt1, 5 min. dt2, 5 min dt3)
10 min. uitlopen

2e en 3e training
geskipped

4e training
60 duurloop dt2

Zwemtraining
1e training

350 meter inzwemmen

200 meter vrij slag
rust = 20 sec.

200 meter armen
rust = 20 sec.

4 x 50 meter benen
rust = 20 sec.

8 x 100 meter vrije slag
1e 25 meter bij de 1e en 5e 100 meter 25 meter hoog tempo
2e 25 meter bij de 2e en 6e 100 meter 25 meter hoog tempo
3e 25 meter bij de 3e en 7e 100 meter 25 meter hoog tempo
4e 25 meter bij de 4e en 8e 100 meter 25 meter hoog tempo
rust = 20 sec.

8 x 50 meter vrije slag hoog tempo
rust = 20 sec.

5 x 100 meter vrije slag
1e 100 meter de eerste 20 meter voluit
2e 100 meter de eerste 30 meter voluit
3e 100 meter de eerste 40 meter voluit
4e 100 meter de eerste 50 meter voluit
5e 100 meter de eerste 60 meter voluit
rust = 20 sec.

totaal gezwommen 2.650 meter.

2e training

350 meter inzwemmen

6 x 150 meter, waarvan 1e 100 meter hele slag en de laatst 50 meter armen
rust = 2- sec.

6 x 50 meter op techniek, 1 op 3 ademen.
rust = 2- sec.

50 meter schoolslag

4 x 100 meter op techniek, snele armslag en langzame beenslag
rust = 20 sec.

4 x 50 meter ledige techniek, w.o. bijleggen, oksel/schouder aantikken
rust = 20 sec.

300 meter armen

totaal gezwommen 2.500 meter

Geen opmerkingen: