maandag 1 december 2008

Week 49

Maandag, rustdag

Dinsdag, de 1e looptraining. De weersomstandigheden waren naar mijn mening alles behalve ideaal. Ik heb het de hele training lang vreselijk koud gehad. Iets waar ik normaal gesproken alleen aan het begin last van heb.

Woensdag was ik gelukkig op tijd thuis en kon ik dus de fietstocht naar Haven gaan maken. Helaas liep dat op een fiasco uit want ik was de straat nog niet uit of ik had een een grote schroef in mijn voorband zitten. Er was dus weer eens iemand onzorgvuldig geweest met klussen en die had zijn spullen rond laten slingeren zonder ze op te ruimen. Ik baalde er zo vreselijk van dat ik een schroef in mijn voorband had dat ik absoluut niet vrolijk thuis kwam om zeggen dat ik alsnog met de auto ging. De zwemtraining ging echt lekker en compenseerde gelukkig heel veel. In één uurtje toch met alle pauze''s mee 2.500 meter gezwommen.

Donderdag kwam ik laat thuis en kon niet meer de moed opbrengen om de training die op het programma stond te gaan volbrengen. Het werd een duurlooptraining van 40 minuten.

Vrijdag stond een korte intensieve intervaltraining op het programma. Vanwege Sinterklaasavond mocht ik een uurtje eerder weg van mijn werk dus ik was redelijk vroeg thuis. Daar stond een lekker stuk chocoladetaart op mij te wachten. Het gevolg van even lekker zitten met z'n allen was dat ik daarna geen zin meer had om die intervaltraining van de donderdag in te halen. Ik was trouwens ook echt moe van en ik ga steeds te laat naar bed en de laatste drie weken op mijn werk die zijn erg intensief geweest. Dan maar een keertje skippen.

Zaterdagochtend stond er een duurlooptraining op het programma. Ik twijfelde nog tussen lopen en zwemmen maar ik koos er toch voor om te gaan lopen ipv zwemmen. Die zwemtraining heb ik 's middags gewoon gedaan bij TVA. Die ging echt weer eens lekker.

Zondag stond de Kromslootparkloop op het schema en wel te verstaan de 15 kilometer.
Ik was ietwat te laat weg gegaan dus ik moest hard naar Haven fietsen. Met m'n hartslagmeter om zag ik dat ik in duurtempo 4 aan het fietsen was. Dus hoog tempo en dat stond ook op het programma voor de 15 kilometer. Het was een zware wedstrijd en waar dat nu precies aan lag weet ik niet. Ik heb uiteindelijk wel onder 1 uur 10 gelopen maar vraag me niet of ik lekker gelopen heb.

Met de loopwedstrijd kwam aan week 49 een einde. Ik ben nog in afwachting van een nieuw schema en maar eens kijken wat dat weer te bieden heeft. Nu ik toch wel veel aan het intervallen ben gericht op korte afstanden heb ik nog niet het idee dat het al vruchten afwerpt.

Fietstraining
Geen

Looptraining
1e training
10 min. in - en uitlopen
4 x 5 min. op dt 3
rust = 2 min. op dt 0

2e training
duurlooptraining
10 min. op dt1
20 min. op dt2
10 min. op dt1

3 training
geskipped

4e training
duurlooptraining 40 min.
met 6 x 15/45 sec. op dt3

Zwemtraining
1e training
350 meter inzwemmen

4 x 100 meter hele slag normaal tempo
rust = 20 sec.

10 x 50 meter slepen
rust = 20 sec

10 x 25 meter oneven banen benen en even banen rugslag
rust = 10 sec.

5 x 100 meter armen
rust = 30 sec.

10 x 25 meter sprint
rust = 20 sec.

250 meter hele slag

totaal gezwommen 2.500 meter

2e training

450 meter inzwemmen

2 x 200 meter lange slag
pauze = 20 sec.

1 x 200 meter normaal tempo

4 x 200 meter
1e 200 iedere oneven baan alleen met linkerarm
2e 200 iedere oneven baan bijleggen
3e 200 iedere oneven baan alleen met rechterarm
4e 200 iedere oneven baan bijleggen twee links en dan twee keer rechts
pauze = 20 sec.

2 x 200 meter
1e 200 iedere oneven baan schoolslag en even baan vrije slag hoog tempo
2e 200 iedere oneven baan rugslag en even baan vrije slag hoog tempo

1 x 200 meter vrije slag normaal tempo

50 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.500 meter.

Geen opmerkingen: