zondag 14 december 2008

Week 50

Er zijn van die weken die anders lopen dan gepland. Zo ook deze week dus. Ik had aan het begin van de week mijn trainingschema ontvangen en dus wist ik wat er moest gebeuren.
Het kwam er echter niet van. Dinsdag is de zwemtraining van de kids maar de één was ziek en de ander had geen zin en dus werd er niet naar het zwembad gereden. Op de een of andere manier had ik daardoor ook geen motivatie om me om te kleden. En zo kwam het dat ik de training liet schieten. Op zich had ik daar geen moeite mee want ik had zondag toch al een wedstrijdje gelopen dus een beetje extra rust is wel eens lekker.

Woensdag, de zwemtraining in Haven. Op de fiets want dan pak ik toch even een 80 minuten mee. Het was een lekkere training en redelijk inspannend.

De donderdagtraining ging ook al niet door omdat ik laat thuis was en daardoor geen zin meer had om iets te doen. Als je laat thuis komt met deze dagen, is het toch al niet te uitnodigend om nog iets te gaan doen.

Vrijdagmiddag de looptraining van donderdag ingehaald maar dat ging niet helemaal zoals de bedoeling was. I.p.v. duurtempo 4 te lopen kwam ik niet verder dan duurtempo 3. Ik was gewoonweg te moe om te trainen. De laatste 4 weken op mijn werk zijn behoorlijk inspannend geweest en dat komt er gewoonweg een keer uit.

Zaterdagmorgen was de een weer opgeknapt van ziek zijn en had zij geen zin om te trainen. En was de ander nu ziek en kon daardoor niet trainen. Hierdoor kon ik gelukkig even bijtanken maar dat wel tot gevolg dat ik geen tijd kon vinden gedurende dag om een looptraining af te werken. Ik moest mijn zoon helpen met zijn werkstuk, een nieuwe inktpatroon halen en andere zaken. Eigenlijk zijn het allemaal slappe excuses omdat ik gewoon geen motivatuie kon opbrengen om te trainen.
's Middags was er nog een aangename verrassing want de zwemtraining ging ook al niet door. Problemen van technische aard in het zwembad had de eigenaar van het zwembad doen besluiten de trainingen af te gelasten. Naar ik later via de mail van TVA had begrepen was stond het water een meter lager. Het bijvullen van het zwembad schijnt al een dag te duren en daarnaast was er ook één van de pompen kapot en daardoor zou het nog langer dan een dag gaan duren om het waterniveau weer op peil te krijgen.

Voor zondag stond een wedstrijdje op het programma maar omdat ik moest kiezen uit of op 14 of op 20 december een wedstrijdje lopen, kwam de geplande wedstrijd te vervallen omdat ik voor een week later had gekozen. Ook zondag kon ik mezelf niet motiveren om te gaan trainen. Dus heb ik maar aan mijn demotivatie toegegeven.

Op zich is het niet erg een keer zo'n week te hebben maar ik voel me wel dood ongelukkig. Je gemoedstoestand leidt wel onder het niet trainen. Hopelijk is volgende week weer alles normaal.
De maand december is sowieso een lastige maand met al die feestdagen en de jaarswisseling.

Fietstraining
Geen

Looptraining
1e training
Niet getraind

2e training
10 in- en uitlopen
2 series op dt 4 (8,6 en 4 minuten en 7,5 en 3 minuten)

3e training
Niet getraind

4e training
Net getraind

Zwemtraining
1e training
350 meter inzwemmen

2 series (4 x 100 meter)
1e 100 ademen 1 op 3
2e 100 armen
3e honderd schouder aantikken
4e 100 lange slag maken.
rust = 20 sec.

3 series ( 3 x 50 meter)
1e 50 armen
2e 50 benen
3e hele slag
rust = 20 sec.

6 x 50 meter
heen opbouwende steigerung
terug afbouwende steigerung
rust = 20 sec.

200 meter normaal tempo

3 x 100 meter hoog tempo
rust = 15 sec.

50 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.450 meter

2e training
Niet doorgegaan

Geen opmerkingen: