maandag 15 december 2008

Week 51

Deze week begon minder voor mij. Ik had maandag de hele dag last van mijn maag en darmen.
Ik was ook zo ongelofelijk moe en dat aan het begin van de week. Daarom maar extra vroeg naar bed gegaan op maandag.

Dinsdag stond een duurloop van 70 minuten op het programma maar ik heb er 90 minuten van gemaakt. Ik moest even met mijn hoofd in de frisse wind want ik had een zware dag gehad op mijn werk.

Woensdag was het de zwemtraining en daarbij lekker met de fiets naar Haven. Een heerlijke training kegen we voorgeschoteld.

Donderdagtraining heb ik geskipped want ik had een kerstborrel van mijn werk. Het was de eerste keer op mijn nieuwe werkplek dat ik meeging. Ik heb er geen spijt van gehad want het was erg gezellig.

Vrijdag was de laatste werkdag van dit jaar en omdat ik zaterdag een wedstrijd zou gaan lopen ben ik niet meer de deur uitgegaan.

Zaterdagmorgen eerst even zwemtraining afgewerkt. Deze had ik bij de Watervrienden gepland vanwege de loopwedstrijd. Later in de ochtend met Arie Robbemond en Cynthia Bergman naar Dronten vertrokken voor de loopwedstrijd. Cynthia en Arie zouden de 5 kilometer wedstrijd lopen en ik zou de 10 kilometer gaan lopen. Nu heb ik met dit soort wedstrijdjes altijd een tweeledig gevoel. Aan de ene kant wil ik graag zo'n westrijd lopen en aan de andere kant weet ik dat ik zo hard moet lopen dat ik altijd ergens in de wedstrijd denk waar doe ik het voor.
Ik heb hard moeten werken tijdens de 10 kilometer maar ik kon het tempo vol blijven houden en ook nog eens versnellen in de laatste 2 kilometers. Ik heb uiteidenlijk een 44.38 minuten neergezet op de klokken.

Fietstraining
Geen

Looptraining
1e training
90 minuten duurloop

Zwemtraining
1e training
Inzwemmen 350 meter

8 x 100 meter hele slag

400 meter hele slag

6 x 50 meter waarvan 3x armen en 3 x benen

4 x 200 meter waarvan steeds 75 meter vrije slag en 25 meter andere slag.

totaal gezwommen 2.650 meter

2e training
inzwemmen 600 meter

200 meter benen

200 meter armen

3 x 200 meter, w.o. vrije slag, schoolslag een wissel
sp = 30 seconden

2 x 400 meter, w.o. 400 armen, en 100 hele, 100 school, 100 armen en 100 rug

sp = 1 minuut

300 meter uitzwemmen

totaal 2.700 meter.

Geen opmerkingen: