zondag 30 november 2008

Week 48

Ook deze week is weer voorbij gevlogen en doordat ik momenteel alleen maar werkzaam op kantoor ben, blijft er gezien de tijd van het jaar weinig ruimte over om te schuiven met de trainingen. Als ik thuiswerk heb ik die mogelijkheid wel. Dus werk ik in dit soort weken de trainingen maar volgens het schema af.

Maandag was ik laat thuis omdat ik langer op kantoor ben gebleven. Normaal is deze dag een rustdag en soms een uitwijk mogelijk binnen mijn trainingen. Nu dus niet en bleef het een lekkere rustdag, wel een korte want laat thuis dan blijft er eigenlijk weinig tijd over voor anderen dingen.

Dinsdag is de dag waarop de kids trainen en dus werk ik dan de lo0ptraining af. Werkte vorige week een aflopende tijdsduur op dt 3 af, deze week was het een oplopend schema.

Woensdag was ik alweer laat thuis. Dit keer niet door werkzaamheden maar door vertraging van de NS. Het is de laatste tijd wel raak met de NS en dan irriteert dat wel snel. Laat thuiskomen betekende in dit geval te laat om nog met de fiets naar Haven te fietsen.
Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel om maar eens een Cruyffiaanse uitdrukking te gebruiken. Vroeger dan normaal terug van de zwemtraining en dan kan ik met de rest van het gezin mee eten.

Donderdag was ik ook al weer later thuis en daardoor heb ik maar de training van vrijdag naar de donderdag gehaald. Onze hond vond dat niet zo erg want hij mocht weer lekker mee. Daar had ik achteraf wel spijt van want eenmaal thuis terug zag ik hoe zwart zijn vacht was. Alles in de buurt van mijn woonwijk is prut. We worden er echt een beetje gek van, alle wegen liggen vol met prut van het bouwverkeer. En in de Oostvaardersplassen van het vrachverkeer dat daar de bossen aan het kappen zijn. Vaktechnisch heet dat uitdunnen maar voor mijn gevoel wordt alles gewoonweg gekapt.

Vrijdagmiddag moest ik naar de vuilstort om onze oude matrassen weg te gooien. Vanaf de vuilstort terug naar huis gelopen en op die manier de training afgewerkt. Ik vond het koud en kon ook niet warm worden tijdens de training.

Zaterdagmorgen werk ik ook vaak de looptraining af. Deze keer was het behoorlijk koud net als de dag er voor en gelukkig vanwege het soort training kon ik deze uitwerken in een parkeergarage. 's Middags de zwemtraining na voor mijn gevoel een hele lange tijd weer eens bij TVA afgewerkt op het trainingsuur van de volwassen.

Voor de laatste dag van de week stond een fietstraining op het programma. Ik had moeite om op gang te komen en ging daardoor laat weg van huis met als gevolg dat ik in de regen moest fietsen.

En daarmee was week 48 volbracht. Ook weer eens de tijd gevonden en genomen om mijn weblog weer eens goed bij te werken.

Fietstraining
100 in. op dt1-2

Looptraining
1e training
10 min. op dt 1
5-10-15 min. op dt3
rust = 5 min. op dt0
10 min. op dt 1

2e training
40 min. duurloop

3e training
10 min. in- en uitlopen
5 x ( 30 sec.-60sec.-90 sec.) op dt 5

4e training
2 x ( 5 x 1 min. heuvelop + 9 min. climax)
climax = 3 min op dt 2, 3 min. op dt 3 en 3 min. op dt 4.
rust = 1 min, seriepauze = 3 min.

Zwemtraining
1e training
300 meter inzwemmen

10 x 50 meter
steigerung beginnend op 70% van kilometer door naar 100%
rust = 10 sec.

8 x 100 meter
oneven baan hoog tempo
even baan rustig tempo
rust = 15 sec.

50 meter schoolslag
100 meter rug
50 meter armen

150 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.000 meter

2e training

300 meter inzwemmen

300 meter op tempo

3 x 300 meter
1e 300 1 baan rustig, 1 baan op tempo, etc.
rust = 20 sec.
2e 300 1 baan rustig, 2 banen op tempo, etc.
rust= 20 sec.
3e 300 1 baan rustig, 3 banen op tempo

300 meter rusrig

2 x 300 meter
1e 300 2 banen rustig, 2 banen op tempo
rust = 30 sec.
2e 300 2 banen rustig, 4 banen op tempo

300 meter rustig

totaal gezwommen 2.700 meter.

Geen opmerkingen: