zondag 2 november 2008

Week 45

Week 45, de laatste week op het trainingschema. Een nieuw schema zal deze week wel weer in mijn mailbox verschijnen. Het zal een beetje proppen worden deze week want zondag moet ik met Raymond naar Tilburg. Hij moet meedoen aan de landelijke zwemcompetitie en deze wedstrijden zijn altijd ver buiten Almere. Dus flink schuiven in het schema want er staat één extra training in. Maandag wordt dus geen rustdag.

Zoals gezegd op maandag geen rustdag want de looptraining van dinsdag gedaan.
Op dinsdag die van donderdag en op vrijdag die van zaterdag.
De looptraining van dinsdag was echt loodzwaar. Trainen op dt5 betekent gewoon heel hard en in dit geval ook heel vaak. Ik vind dit soort trainingen niet echt leuk en ben altijd blij als ze er weer opzitten.

Woensdag de zwemtraining. Ik heb weer eens heerlijk gezwommen want de training koste nauwelijks kracht. Ik gleed door het water en kon eindelijk weer eens op techniek krachtige slagen maken.

Op donderdag de fietstraining gedaan. In deze periode van het jaar wordt het vroeg donker dus ben ik een uurtje eerder weggegaan van mijn werk. Lekkere training maar ook vermoeiend.

Vrijdag kwam ik later van mijn werk dan de bedoeling was. Toch wilde ik graag nog even trainen voor het eten en dus ging ik op weg. Helaas was het sneller dan donker dan de bedoeling en dus was het volgen van de tijd op mijn horloge erg lastig zo niet onmogelijk. Deze looptraining kwam dan ook niet helemaal uit verf. Eenmaal thuis was ik niet echt blij met het resultaat maar het kon even niet anders. Ik wilde alleen nog de zwemtraining doen op zaterdagochtend om de rest van de dag thuis te zijn.


En met deze trainingen zit week 45 er weer op. Ik ben benieuwd wat er in het nieuwe schema aan trainingen op stapel staan.

Fietstraining
90 minuten duurtraining

Looptraining
1e training
40 minuten loslopen

2e training
10 in- en 10 minuten uitlopen
3 series van (5 x 45 seconden) dt5
rust 1 minuut 15 seconden
seriepauze 4 minuten

3e training
2 series (3x 2 min. + 6 min.) op dt 4
rust 1 min. en seriepauze 3 min.
10 in- en uitlopen

Zwemtraining
1e training

250 meter inzwemmen

200 meter vrije slag op 80% van je kilometertijd
200 meter armen op 80% van je kilometertijd
175 meter vrije slag op 80% van je kilometertijd
175 meter armen op 80% van je kilometertijd
150 meter vrije slag op 80% van je kilometertijd
150 meter armen op 80% van je kilometertijd
125 meter vrije slag op 80% van je kilometertijd
125 meter armen op 80% van je kilometertijd
100 meter vrije slag op 80% van je kilometertijd
100 meter armen op 80% van je kilometertijd
75 meter vrije slag op 80% van je kilometertijd
75 meter armen op 80% van je kilometertijd
50 meter vrije slag op 80% van je kilometertijd
50 meter armen op 80% van je kilometertijd
25 meter vrije slag op 80% van je kilometertijd
25 meter armen op 80% van je kilomtertijd
pauze tussen iedere afstand 30 seconden

2 x 100 meter (schoolslag en rugslag)

150 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.400 meter

2e training

600 meter inzwemmen

3 x 150 meter

4 x 100 meter

2 x 100 meter

4 x 200 meter

50 meter samengestelde rugslag

200 meter uitzwemmen

totaal 2.500 meter

Geen opmerkingen: