donderdag 30 oktober 2008

Week 44

Na de loopwedstrijd op zondag was mij wel duidelijk waarom het licht tijdens de 30 van Almere uitging op 26 kilometer. Als mijn maximale hartslagfrequentie rond de 162 ligt, loop je met 154 gewoon weg veel te hard en dat hou je niet vol op de langere afstanden.

Deze week was een betrekkelijk rustig weekje. Drie looptrainingen stonden er op het programma en twee zwemtrainingen. In de wedstrijdschema stond ook de eerste echte cross van dit seizoen. Maar omdat ik niet kon, kwam deze te vervallen. Geen fietstraining ingepland en ik heb er ook geen een gedaan. Verder kwam één zwemtraining te vervallen omdat ik naar een reünie van mijn hogere school ben geweest.

De eerste looptraining van deze week was een korte looptraining van 40 minuten op dt1 en dt2.
Na de inspanningen van zondag was dit wel een lekkere afwisseling want het lopen ging niet echt super.

De tweede looptraining was toch alweer aan de pittige kant. Er moest namelijk twee series op dt4 worden gelopen.

De derde en laatste looptraining was een duurloop van 60 minuten op dt2.

Looptraining
1e training

10 minuten op dt1
20 minuten op dt2
10 minuten op dt1

2e training

10 minuten in- en 10 minuten uitlopen
2 x (6, 4 en 2 minuten op dt3/4)
seriepauze 2, 1,5, 1, 1 en 1,5 minuten op dt0

3e training

60 minuten op dt2.

Zwemtraining
1e training

200 meter inzwemmen

6 x 100 meter, oneven series armen en even series hele slag
seriepauze 30 seconden

4 x 150 meter oneven series armen en even sereis hele slag
seriepauze 20 seconden

100 meter schoolslag

8 x 50 meter oneven banen sprinten en even banen rustig tempo
seriepauze 20 seconden

200 meter oneven banen vrije slag en even banen andere slag

200 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.300 meter

Geen opmerkingen: