woensdag 8 oktober 2008

Week 40

Maandag en dinsdag heel veel last van mijn benen gehad. De 30 van Almere is me absoluut niet goed bevallen en mijn keuze om niet deel te nemen aan Amsterdam geeft me steeds het gevoel dat dit een juiste beslissing is.

Woensdagavond afgesproken met Juriaan. We gaan samen om de tafel om te kijken naar een lange termijnplanning. Ik heb aangegeven waarom ik volgend jaar geen hele triathlon kan gaan doen. Juriaan toont begrip voor het standpunt van Katja en geeft aan dat het eigenlijk helemaal niet zo erg is. Ik kan namelijk ter overbrugging gaan werken aan verbetering van de kwaliteit en om teveel enthousiasme in te dammen is ook niet verkeerd. We gaan dus voor een planning van twee jaar waarbij ik volgende jaar alleen maar korte wedstrijdjes ga doen. Dus een kwart triathlon (of Olympische afstand) en loopwedstrijdjes tot maximaal een halve marathon maar het liefst tot maximaal 15 kilometer.

In het najaar ga ik ook nog een test doen om mijn maximale hartslagfrequentie beter in beeld te krijgen. Juriaan gaat ook de wedstrijdjes in het schema inplannen en stelt voor om ook een aantal crossloopjes op te nemen. Ik ben na het gesprek weer helemaal in de juiste stemming en heb er zin in.

Ik voelde me woensdag al niet top maar vanaf donderdag was ik dus gewoon ziek. Ik ben ziek geweest tot zaterdag. Zaterdagmiddag voorzichtig een loopje van 1 uur gedaan.

Zondag zou ik meedoen aan de Masterswedstrijd van de Watervrienden. Gelukkig was ik weer voldoende opgeknapt om daadwerkelijk deel te nemen. Een leuke wedstrijd maar dodelijk vermoeiend want het is lang wachten tussen de series door. Ik heb de wedstrijd afgesloten met drie bronzen medailles in mijn leeftijdsklasse voor de 200 meter vrije slag, 100 meter schoolslag en de 100 meter vrije slag.

Geen opmerkingen: