zondag 12 oktober 2008

Week 42

Ik heb gisteren Juriaan een mailtje gestuurd met de vraag of hij al een aanvang heeft gemaakt met de schema's. Ik heb zin om met de schema's aan de slag te gaan.

Thuis is alles weer tot rust gekomen. We hebben vrede gesloten over een eventuele deelname aan de hele triathlon. Volgend jaar (2009) geen hele triathlon maar wel lekker trainen en kleine wedstrijdjes doen. Voor het jaar erop (2010) ga ik weer trainen om aan de hele triathlon mee te kunnen doen.

Ik heb er meer vrede mee omdat Juriaan ook al aangaf dat het niet zo heel erg is om volgend jaar niet mee te doen. Hij gaf ook aan dat er verbeteringen mogelijk zijn bij het fietsen en bij het lopen door gericht te gaan trainen.

Dinsdag had ik vrij genomen van mijn werk. Een oudtante van Katja was op 97 jarige leeftijd plotseling overleden. Bij deze oudtante waren wij de afgelopen jaren een paar keer op visite geweest. Een vrouw met een vrolijk karakter, helder van geest en een goed geheugen. We voelden dat we bij de begrafenis aanwezig moesten zijn, uit eerbetoon. Een rit naar Brabant van ongeveer een uurtje rijden. Het was nog best druk met familie en bekenden. Ik had daarom mijn looptraining in de vroege ochtend afgewerkt.

Woensdag was de zwemtraining aan de beurt. Bij binnenkomst werd duidelijk dat er geen trainer was. Ik zwem meestal samen met Amy in een baan en dus besloten we samen om ons eigen trainingschema af te werken. Een lekkere pittige training hadden we voor ons zelf in petto.

Donderdag, de looptraining. Ik kwam van mijn werk thuis en ging na een koppie thee samen met mijn trouwe viervoeter op pad. We hadden mazzel want na een uurtje lopen, waren we net binnen toen er weer een forse bui los barste. Dus lekker droog kunnen houden.

Helaas ben ik deze week weer niet in topvorm en ben al weer aan het kwakkelen. Verkouden, moe en steeds rillerig, dezelfde klachten als twee weken terug. Ik geloof dat ik de komende weken mezelf maar eens goed moet gaan verzorgen. Op tijd naar bed, wat fruit extra en ook maar een supplementje tot me nemen. Iets extra's om bij te tanken lijkt me verstandig.

Direct na de 30 van Almere had ik al het besluit genomen om niet deel te nemen aan de marathon van Amsterdam. Nu ik deze week al weer niet in topvorm was, heb ik geen spijt van die beslissing. Ik weet zeker dat ik was uitgestapt of in het beste geval had ik een slechte tijd gelopen. Dus het is mooi zo. Voor komend jaar staat er ook geen marathon op het programma.
Dat past ook niet in het trainingschema en ik ben er niet rouwig om.

Fietstraining

10 minuten in- en uitfietsen
80 minuten op dt 3

Looptraining

1e training
60 minuten op dt2

2e training
60 minuten op dt1

3e training
60 minuten op dt1

Zwemtraining
1e training
200 meter inzwemmen

piramide
5o meter
100 meter
150 meter
200 meter
250 meter
200 meter (armen)
150 meter (benen)
100 meter (armen)
50 meter (benen)
seriepauze 15 seconden

50 meter schoolslag

10 x 50 meter op snelheid
seriepauze 10 seconden

50 meter samengestelde rugslag

totaal gezwommen 2.050 meter

2e training
inzwemmen 250 meter

5 series van 4 x 25 meter steigerung
seriepauze 5, 10, 15 en 20 seconden

2 series van 100, 75, 50 en 25 meter steigerung
seriepauze 20 seconden

300 meter hele slag gewoon tempo

2 x 25 meter, waarvan 1e gewoon en 2e snel tempo
seriepauze 5 en 10 seconden

2 x 50 meter, waarvan 1e gewoon en 2e snel tempo
seriepauze 10 en 15 seconden

2 x 75 meter, waarvan 1e gewoon en 2e snel tempo
seriepauze 15 en 20 seconden

2 x 100 meter, waarvan 1e gewoon en 2e snel tempo
seriepauze 20 seconden

uitzwemmen 50 meter schoolslag

Geen opmerkingen: