donderdag 17 juli 2008

Week 28

Deze week had ik mezelf voorgenomen om de looptraining van zaterdag in te halen. De laatste weken ben ik steeds laat terug van mijn werk en dus maandag ook weer. Ik had een bespreking en die duurde tot 17.15 uur. Voordat je dan eenmaal in de trein zit, is het wel eventjes wat later. Als je dan om 18.30 uur thuis komt, je bent moe en hebt honger (nou ja, trek), dan loop je niet warm om te gaan trainen. Uiteraard ben ik wel gegaan en kwam om 20.45 weer binnen. Na afloop krijg ik weer dat heerlijke gevoel dat ik goed heb getraind.

Dinsdag heb ik in het buitenwater gezwommen. Vanaf het surfstrandje in Haven starten we altijd. Ik had afgesproken met Helene van der Lelie. Er stonden behoorlijke golven en er was een zeilwedstrijd in de buurt van het strandje. Dus was het uitkijken tot waar we konden zwemmen. Een klein uurtje hebben we het vol gehouden.

Woensdag was Raymond jarig en dus zou ik de zwemtraining laten vallen. Het kwam dus goed uit dat ik de dag ervoor ben gaan zwemmen. Woensdagochtend wel een fietstraining afgewerkt. Het was de training van dinsdag. En zo was ik weer bij met het schema.

Het was geen topweer deze week. Voor het fietsen vind ik het wel lastig als het zo slecht weer is. Over het fietsen gesproken, ik begin langzaam het goede gevoel te krijgen.

Deze week heb ik voor mezelf een hele vervelende constatering gedaan. Het is iets waar ik op mijn weblog niets over kwijt wil, maar het heeft wel de nodige impact. Het wordt nog een lastige periode de komende tijd.

Donderdag een looptraining afgewerkt die ik best heel pittig vond. Zo’n zware training heb ik enkele weken geleden ook al eens gehad. Ik was best stuk van die training maar dat zal wel een combinatie zijn van meerdere factoren.

Vrijdag had ik weer het genoegen om een lekkere bui over mij heen te krijgen. Gelukkig hoefde ik maar één uur te trainen. Maar dat was lang genoeg om drijfnat thuis te komen. Stom van mij om niet een uurtje eerder naar huis te gaan van mijn werk.

Wij gaan dit jaar niet op vakantie vanwege de verhuizing eerder dit jaar en mijn trainen voor de triathlon. Ik kan dus vrij nemen wanneer ik wil maar de weersomstandigheden nodigen niet uit om nu al vrij te nemen. Ik kijk maar van week tot week hoe het weer is.

Zaterdagmorgen was het echt slecht weer, langdurige en stevige regenbuien. Ik zou gaan lopen maar vanwege het weer ben ik eerst ander zaken gaan doen. Die namen langer tijd in beslag dan de bedoeling en daarom besloot ik maar om de looptraining te verschuiven naar volgende week.
De zwemtraining kwam niet in gevaar en ik heb echt lekker gezwommen want ik was nog redelijk fit.

Zondag had ik een fietstraining op het programma staan. Ik had met Arie Robbemond afgesproken om samen 3 ½ uur te trainen. Het werd uiteindelijk 4 ½ uur want ik had het geluk om binnen een halfuur tweemaal een lekke band te krijgen. Het wisselen van de bandjes duurde best wel lang. Ik vond het niet leuk om tweemaal een lekke band te hebben maar de training ging verder wel redelijk goed.

Fietstraining

1e training
10 minuten in- uitfietsen
60 minuten op dt3
8-6-4 op dt4
rust 2 minuten op dt 0

2e training
10 minuten dt1
40 minuten dt2
10 minuten dt1

3e training
3 ½ uur dt1

Looptraining

1e training
ingehaalde training van de zaterdag ervoor
100 minuten dl, met iedere 4 minuten 15 seconden dt3

2e training
10 minuten in- uitlopen
5-4-3-2-1 op dt4
rust 1 minuut op dt0
30 minuten dt3

3e training
doorgeschoven naar volgende week

Zwemtraining

1e training
ingeruild voor een buitentraining

2e training
500 meter inzwemmen

5 x100 meter, piramide
rust 15 seconden

10 x 50 meter, heen rustig, terug snel
rust 15 seconden

10 x 25 meter
rust 15 seconden

4 x 50 meter, heen bijleggen en terug hele slag snel
rust 15 seconden

5 x 100 meter
1e 100 meter heen 1x bijleggen rechts, terug 1x bijleggen links
2e 100 meter heen 2x bijleggen rechts, terug 2x bijleggen links
3e 100 meter heen 3x bijleggen rechts, terug 3x bijleggen links
4e 100 meter heen 4x bijleggen rechts, terug 4x bijleggen links
5e 100 meter hele slag
rust 15 seconden

50 meter uitzwemmen

Totaal gezwommen 2.500 meter

Geen opmerkingen: