dinsdag 22 juli 2008

Week 29

Ik zou op maandag de looptraining van de zaterdag ervoor inhalen. Vanwege de voorspellingen heb ik de fietstraining van dinsdag naar voren gehaald. Het was maar een relatief korte training dus wel lekker na de training van de zondag. Het was weer een succesvolle training want ik kreeg aan het einde van de training weer een lekke band. Drie lekke banden in twee dagen tijd. Gek wordt je er van.

Op dinsdag dan maar de looptraining gedaan. Ik moest 2 uur duurlopen en normaal eigenlijk een lekker ontspannen training. Bij nader inzien was het toch niet zo’n goed idee om de training in te halen want ik was te moe om te lopen. Op het schema stond 2 uur op het schema maar ik heb deze niet kunnen volbrengen. Na 1 ¾ uur was de koek helemaal op en ben ik dus voortijdig gestopt. Daar wordt ik dan weer heel onrustig van en ben dan weer bang dat ik de hele niet kan volbrengen. En dat is ook weer mijn eigen schuld want als ik een training zou missen, is het devies “niet inhalen want rust is beter”. Één schrale troost, ik kwam een vos tegen onder het lopen. Hij stak op z’n dooie gemakkie over en maakte geen haast om weg te glippen. Aan de andere kant van de berm bleef hij ook nog eens rustig staan. Meer dan 30 jaar woon ik in de polder maar dit is de eerste keer dat ik een vos op nog geen meter afstand tegenkom en dat deze niet wegsprint. Gewoon weg briljant.

Woensdag was ik laat terug van mijn werk en kon ik dus niet op de fiets naar de zwemtraining. Gelukkig was ik met de auto van mijn werkgever, dus hoefde de training niet te missen. Ik was net op tijd voor de training. Over het zwemmen maak ik me al lang niet meer druk, zelfs niet in het buitenwater. Als ik maar met regelmaat buiten train, komt dat wel goed.

Over het fietsen ga ik deze week niets zeggen !

De looptraining van donderdag was kompleet anders dan de duurlooptraining van dinsdag. Het ging zo lekker dat ik me sterk voelde en het idee had dat de training niet zwaar was. Heerlijk zo’n ervaring na dinsdag. Geeft me een goed gevoel.

Vrijdag lukte niet om de fietstraining af te werken.

Zaterdagmiddag heb ik de looptraining volbracht in de stromende regen. Ik kan niet me niet herinneren dat ik de laatste tijd zo nat ben geworden tijdens een looptraining. Op zich ging de looptraining best lekker maar de regen en de wind maakte het toch ietwat onaangenaam. Vooral niet stoppen was het motto want dan koel je zo hard af. En ziek worden wil ik niet.
De zwemtraining ging ook al lekker. Ik zwom achter Martin Wesseling en we zwommen samen in een heel stevig tempo. De eerste serie ging zo snel dat we gelijk op gingen met baan naast ons. Ik wilde nog sneller want ik heb Martin’s tenen te vaak aan getikt. Moet best heel irritant zijn geweest voor hem.

Afgelopen week ben ik benaderd met de vraag of ik de rol van trainer bij een loopvereniging wilde vervullen. Ik was enigszins verrast dat ik werd benaderd met die vraag. Aanleiding was de enige training die ik ooit bij Just Run had gegeven en de positieve reactie die daarop zijn gekomen. Ik ben geen trainer dus nadenken of ik wil en of het past bij wat ik wil, lijkt me verstandig. Ik ga volgend jaar geen hele triathlon doen, dus om het in te plannen zou wel kunnen. Het nadeel van het ja woord, is dat je er verplichtingen door krijgt. Het was in ieder geval een goed gesprek dat de basis lijkt voor een mogelijke samenwerking. Maar nogmaals, ik wil er eerst eens goed over nadenken en zeker overleggen met het thuisfront. Op zich is het wel een uitdaging en weer eens iets anders.

De laatste dagen heb ik ook goed kunnen uitslapen (langer dan 7 uur). Ik merk zoiets direct bij het trainen want ik heb meer energie. Over een week heb ik twee vakantie en hopelijk kom ik dan nog meer tot rust.

Afsluitend aan het einde van de week, de lange fietstraining. Deze week was uniek. De drie uur heb ik voor een groot deel in de regen gefietst. Gelukkig was ik in het gezelschap van Arie Robbemond en Helene van der Lelie. Met z’n drieën hebben het weer doorstaan. Het was alles behalve een pretje en hopelijk staat me dat niet te wachten op de 30e augustus.

Fietstraining
1e training
50 minuten dt2

2e training
komen te vervallen

3e training
3 uur dt2

Looptraining
1e training
120 duurloop

2e training
10 minuten in- en uitlopen
10 x 3.30 minuten
rust tussen iedere serie 2.30 minuten

3e training
90 dl iedere 20 minuten 5 x 15/45 op dt3

Zwemtraining
1e training

Inzwemmen 100 meter

16 x 50 meter, om de twee banen hele slag of armen

2 x 200 meter, 1e 200 meter hele slag, 2e 200 meter armen

2 x 200 meter, 1e 50 meter links aanleggen, 2e 50 meter rechts aanleggen, 3e hele slag en 4e 50 meter andere slag

4 x 50 meter, 1e 25 rustig, 2e 25 meter snel

400 meter hele slag

uitzwemmen 150 meter

Totaal gezwommen 2.250 meter

2e training

150 meter inzwemmen

4 x 200 meter, 1e en 3e hele slag en 2e en 4e armenrust 20 seconden

2 x 400 meter, 1e 400 meter hele slag en 2e 400 meter armen
rust 30 seconden

8 x 100 meter, 1e en 3e hele slag, 2e armen en 4e benen (2x)rust 20 seconden

uitzwemmen 150 meter

Totaal gezwommen 2.700 meter

Geen opmerkingen: