dinsdag 30 oktober 2007

Week 43

Ik let altijd speciaal op de weersverwachtingen en als deze goed zijn dan plan ik een fietstraining. Daarom begon de week begon met een fietstraining. Vergezeld door een lekker najaarszonnetje stapte ik op de racefiets om een tocht van ongeveer 60 kilometer te maken over het triathlonparcours. Het was met de wind mee lekker in het zonnetje maar zodra de stukken kwamen met de wind tegen werd het toch al snel fris op de fiets. Opmerkelijk was trouwens het fenomeen “wind”. Bij vertrek leek het net alsof het nauwelijks waaide maar eenmaal in de open polder was dat heel anders. Ik heb behoorlijk zitten afzien op de racefiets en was ook blij dat de training na 2.15 uur er op zat. In het weekend ervoor had ik mijn buren helpen verhuizen en heb daarbij een verrekte schouderspier opgelopen. Tijdens het fietsen had ik daar toch wel wat last van, ook nog een dag later. Hopelijk verergert de blessure niet.

Dinsdag was een rustdag.

Woensdag was natuurlijk weer de gebruikelijke zwemtraining. Op het programma na tien baantjes in zwemmen stond het volgende; 300 meter hele slag gevolgd door 6 x 50 meter, de oneven nummers benen en de even nummers alleen armen, met een pauze tussen de series van 15 seconden. 200 meter hele slag gevolgd door 8 x 50 meter, alleen de eerste en de laatste 50 meter alleen benen en de tussenliggende 6 x 50 meter, vertrekken op iedere 1.20 minuut.
100 meter hele slag gevolgd door 10 x 50 meter wederom vertrekken op 1.20 minuut. Afsluitend 200 meter maar niet de hele slag of vlinderslag, dus rug en schoolslag en afsluitend 50 meter uitgezwommen. Uiteindelijk aan het einde van de training alles bij elkaar opgeteld en toch 2.250 gezwommen in één uur.

Donderdagavond staat een intervaltraining op het programma. Deze week was het beurt aan Jan Cees Visser om training te geven omdat Jos (van der Velden) en Menno (van der Meer) niet konden. Met Jan Cees meegeteld bestond het groepje slechts uit vier man en dat is toch wel erg weinig. Toch hebben we een lekkere training afgewerkt. Na het inlopen en klein loopscholingsprogramma afgewerkt om vervolgens over te gaan naar het hoofdprogramma. Dat bestond uit 5 rondjes van ongeveer 350 meter op tien kilometer tempo en 5 rondjes van 500 meter in een rustig duurtempo om te herstellen van de snelle rondjes. Er werd begonnen met een snel rondje en afgewisseld met een duurlooptempo rondje en tussendoor geen pauze. Herstel opdoen in de rustige 500 meter. Uiteindelijk heb ik 6 snelle rondjes gelopen en 6 rustige rondjes. De eerste vier snelle liep ik in 1.14 minuut en het uiteindelijke verval trad op in rondje 5 en 6 toen kon ik gelukkig nog 1.17 minuut lopen. Na het hoofdprogramma een stuk uitgelopen, even cooling down en snel naar huis om te eten.

Vrijdag was net als dinsdag ingepland als rustdag.

Zaterdagmorgen vroeg de gebruikelijke duurloop tijdens de zwemtraining van de kids. Nou ja kids, eigenlijk was het alleen Raymond. Samantha kon wegens omstandigheden niet trainen. Een rondje Weerwater stond op het programma en dat is een duurloop van ongeveer één uur.Later op de dag weer de zwemtraining bijgewoond en deze leek qua programma veel op die van afgelopen woensdag.

Zondag stond een fietstraining op het programma. Omdat ik maandag andere zaken had waardoor ik niet ’s middags kon fietsen was de training verplaatst naar zondag. Wat een rustige training moest worden werd er eentje van buffelen geblazen. Er stond een behoorlijke stevige wind in de polder.

Geen opmerkingen: