zondag 7 oktober 2007

Twijfels

Afgelopen week heb ik de looptrainingen van maandag en donderdag geskipped. Maandag had ik ingepland als een hersteldag dus was het de bedoeling om herstelloopje van één uurtje te doen. Eenmaal uit het werk thuisgekomen had ik absoluut geen zin om die herstelloop te gaan doen. Ik heb de hond meegenomen en lekker een wandeling van een uur gedaan.

Dinsdagavond moest ik naar een informatieavond op de school van mijn dochter en daar op vooruitlopend heb ik een uurtje gebruikt om de herstelloop te doen.

Op de woensdag staat zoals gebruikelijk de zwemtraining gepland. Jan Cees had weer een pittig programma in elkaar gedraaid om ons een uur te vermaken. Na 8 banen te hebben ingezwommen, mochten we 5 x 50 meter (hele slag) zwemmen. Hierbij moesten we bij de eerste 50 meter om de twee slagen adem halen, bij de volgende 50 meter om de drie slagen, vervolgens 50 meter om de vier slagen, 50 meter om de vijf slagen en afsluitend 50 meter schoolslag. Tussen in iedere serie in 10 seconden pauze.
Daarna 50 meter benen, 100 meter armen en 150 meter hele slag. De pauzes waren 5, 10 en 15 seconden. Afsluitend was het de bedoeling om een piramide te zwemmen. Te weten 50, 100, 150 en 200 meter en terug naar 150, 100 en 50 meter. Het lukte niet meer om de piramide volledig af te werken, we bleven bij de laatste 100 meter steken. De tijd was om en we hadden nog net de tijd om 2 banen uit te zwemmen.

Donderdagavond had ik ook verplichtingen, dus heb ik donderdagmiddag direct na mijn werk een duurloop gedaan van 1:30 uur. Het lopen ging niet zo lekker echter was de route wel heel leuk. Wonderbaarlijk heb ik het laatste half uur op weg naar huis wel weer lekker gelopen.

Zaterdagmorgen is de zwemtraining van de kids, dus gebruik ik bijna wekelijks deze tijd om een duurlooptraining af te werken. Ik heb het grootste gedeelte van de duurloop gelopen op het parcours van de triathlon. Ik heb mezelf sowieso voorgenomen om het komende jaar zoveel mogelijk te trainen op het parcours. Feitelijk wil ik als het er van mocht komen, ieder steentje, iedere kuil en iedere slechte bocht kunnen dromen.
Ook de zwemtraining van zaterdag meegedaan en weer had Jan Cees een pittig programma in elkaar gezet. Soms denk je wel eens " zouden die trainers ruzie thuis hebben gehad dat zij dat op ons afreageren ". Na 10 minuten te hebben ingezwommen, mochten we twee series afwerken. Eerst 50 meter slepen, vervolgens 50 meter bij iedere slag de oksel aantikken, 50 meter bij iedere slag oksel en schouder, 50 meter bij iedere slag oksel, linker en rechterschouder aantikken en de serie afsluiten met 50 meter schoolslag.
Na deze twee serie, kwam het volgende op het programma, te weten, 50 meter benen en 100 meter armen, 100 benen en 200 armen en 150 benen en 300 armen. Uiteindelijk uitgezwommen 4 banen. En daarmee was dat uur ook weer volbracht.

Ik ben begonnen met de voorbereidingen om volgend jaar mee te kunnen doen aan de hele triathlon. Gisteravond was een herhaling van de Stad TV Almere. Ieder jaar verzorgen zij een overzicht van de triathlon. Een regelrechte opwarmer als je bezig bent met de voorbereidingen om ook te deel te kunnen nemen. Leuk om heel veel bekenden op de TV te zien.
Het heeft me wel aan het denken gezet over de voorbereidingen. Zal ik nu wel met schema's aan de slag gaan of zal ik geheel zelfstandig gaan trainen. Wat is wijsheid ?

Een vraag waar ik me de komende weken maar eens mee bezig ga houden. Ik twijfel namelijk of ik op deze manier wel verstandig bezig ben.

Geen opmerkingen: