dinsdag 16 oktober 2007

Weer een week voorbij

Week 41 staat vermeld onderaan de bladzijde van mijn agenda. Nog 11 weken en dan zit 2007 er al weer op terwijl de weken voorbij vliegen.

Deze week begon met op maandag een fietstraining. Ik wil toch proberen om de fietsconditie op peil te houden. Het gaat niet zo zeer om het conditionele aspect maar de kracht in je benen om de pedalen rond te blijven draaien. Een rondje Lelystad begon deze keer met als eerste stuk het gedeelte over de dijk naar Lelystad. Als je bij Lelystad Haven aankomt fiets ik altijd langs de sluis naar beneden en blijf fietsen in het verlengde van de vaart. Ik weet eigenlijk niet eens hoe die vaart heet dus ik ga dat maar eens uitzoeken. Ik fiets dan door de wijk de Landerijen naar het centrum vlak voor een bejaardentehuis ga ik dan richting Politiebureau. Vervolgens richting SG de Rietlanden maar pak dan in plaats van het fietspad langs de school het fietspand langs de dreef. Hierdoor pak ik drie bruggen mee i.p.v. één en zo pak ik toch lekker even wat extra's mee. Tenslotte ga ik via Palazzo terug naar Almere. Ik schat in een rondje van iets meer dan 50 kilometer. Bij terugkomst thuis merkte ik dat de kracht door het onregelmatige trainen op de fiets in de afgelopen weken al beduidend was afgenomen. Weer een bevestiging om te blijven fietsen de komende winter.

Dinsdagavond heb ik een duurlooptraining gedaan met de nodige variatie. De kids hadden hun zwemtraining dus kan ik mooi even een uurtje trainen. De duurlooptraining kreeg een fartlek karakter door het klimmen en klauteren over hekken, want delen van de route waren afgezet i.v.m. herstelwerkzaamheden aan fietspaden, het lopen door mul zand en het lopen tegen heuvels op. Ik had er een lekker pittig uurtje van gemaakt.

Woensdagavond de zwemtraining. Na tien banen te hebben ingezwommen moesten we drie series volbrengen van 100 meter slepen, 50 meter armen, 25 meter benen en afsluitend 25 meter schoolslag. De pauze tussen iedere reeks was 15 seconden. Behalve na de 25 meter schoolslag want dan moesten we doorzwemmen met de eerste reeks uit de serie. Vervolgens moesten we 10*100 meter zwemmen, starten iedere twee minuten. Concreet houdt dit in dat als je 1.50 zwemt heb je tien seconden. Het lukte om in een lekker tempo precies 10 x 1.45 minuut te zwemmen. Dus steeds 15 seconden rust tussen iedere reeks. Vervolgens zwommen we 2*200 meter met een pauze er tussen van 30 seconden gevolgd door 50 meter rugslag en twee banen uitgezwommen. Ik voelde me woensdag erg sterk en kon daardoor eigenlijk het hele uur als eerste zwemmer in de baan zwemmen.

Donderdagavond stond de tweede intervaltraining van de week op het programma. Omdat maandag had ingewisseld voor een fietstraining en dinsdag lekker zwaar hard getraind en woensdag ook lekker te keer was gegaan, moest ik donderdag toch even passen. Na het inlopen gingen we drie keer tegen een helling oplopen om daarna twee keer met wisselende tempo's van de havenkom naar het surfstrandje te lopen en terug naar de havenkom. Ik was echt helemaal kapot en had mezelf helemaal opgeblazen. Aansluitend gingen we op een parcours een aantal onderdelen afwerken. Het grappige was dat jezelf bepaalde wat je moest doen en dit deed je door met een dobbelsteen te werpen. Het aantal ogen bepaalde je opdracht.
1 was 2*10 opdrukken
2 was 4 * skipping over de lengte tussen twee lantaarnpalen in
3 was één snelle ronde van 400 meter
4 was twee rondjes op duurtempo
5 was één rondje interval steeds één stuk snel en één stuk duurtempo
6 was eigen keuze.
Mijn worpen waren pittig, want ik moest de eerste keer een snelle ronde lopen, de tweede worp was een rondje intervallen, derde keer 4*skipping, vijfde worp 2*10 opdrukken en de laatste worp was eigen keuze, dus werd het een snel rondje. Hierna gingen we uilopen terug naar de sporthal. Tijdens het uitlopen hadden we de grootste lol met Rob Oosterbaan want die had het weer helemaal op zijn heupen.

Zaterdagmorgen tijdens de zwemtraining van de kids heb ik een uurtje een rustige duurloop volbracht. Na zo'n pittige week was dat toch wel heel lekker en ontspannend. De zwemtraining heb ik geskipped vanwege sociale verplichtingen en gelukkig kan dat nog in dit stadium.

De week heb ik afgesloten op zondag weer met een fietstraining. Gemakshalve en omdat ik laat weg ging van huis, heb ik hetzelfde rondje als maandag gefietst. Het enige verschil was dat ik heen in een hoog tempo heb gefietst en de terugweg een lekker stevig duurtempo heb aangehouden.

Zo was week 41 een pittig week waarin alle disciplines aan bod zijn geweest. Ik sla de bladzijde van mijn agenda om en daar is week 42. Deze week begint in ieder geval relaxt want maandag is een rustdag.

Geen opmerkingen: