maandag 11 februari 2008

Week 6

Deze week begon met een teleurstelling want de oplevering van onze nieuwe woning heeft weer vertraging opgelopen. Dat brengt weer grote problemen met zich mee en daar wordt je niet vrolijk van.

Ook het wisselvallige weer van de afgelopen weken begint echt te vervelen. Voor de looptrainingen is het nog niet zo erg maar de fietstrainingen is het geen pretje in de regen.

De zwemtrainingen gaan heel lekker maar afgelopen zaterdag kon ik het tempo van de zwemmers niet bijhouden. Het was wel te verklaren want niet iedereen hoorde thuis in die baan. Toch zie ik helemaal niet meer op tegen het zwemmen. Voor mij blijft het fietsen echt het zorgenkindje maar ook dat zal zich wel oplossen in de loop van het seizoen.

De kogel is door de kerk, ik heb een beslissing genomen en eindelijk het mailtje verstuurd naar degene die voor mij trainingschema’s moet gaan maken. Ik heb gekozen voor Juriaan Galavazi om een aantal redenen. Ten eerste heb ik al meerdere mensen gesproken die gebruik maken van zijn diensten en zeer tevreden zijn met zijn schema’s. Ten tweede wil ik als ik dit jaar de hele ga doen, volgend jaar mijn marathontijd verbeteren. Thuis is er geen meerderheid te vinden voor ieder jaar weer een hele triathlon.

Bij de 1e zwemtraining moest ik voortijdig afhaken wegens kramp. Bij de 2e training kwam ik het water uit met aan mijn rechterschouder weer die blessure van week 4. Gelukkig niet in die mate als de vorige keer maar de blessure is er wel weer en daar ben ik niet echt blij mee. Waarschijnlijk toch te zwaar aangezet in de zwemtraining tijdens de snellere baantjes. Ik heb in ieder geval tot de volgende zwemtraining de tijd om te herstellen van deze blessure.

Kon ik in het begin van de week nog lekker mopperen over het wisselvallige weer, is dat de laatste twee dagen wel even anders. Vooral zondag was een heerlijke dag en de geplande fietstraining werd dan ook met veel enthousiasme afgewerkt. Ik heb genoten van het mooie weer en het was zelf al warm te noemen als je iets te winters gekleed bent. Wat is het verschil in weer dan ook enorm opvallend. Deze mooie dag kan niet meer worden afgenomen.

Deze week is weer voorbij gevlogen en ik heb deze week in totaliteit
8 ½ uur getraind.

Fietstraining
1 x 3 uur duurtraining

Zwemtraining
1e training
Inzwemmen 12 banen
Vervolgens 400 meter non stop, 1e 50 meter snel, 2e 50 meter rustig
Daarna 800 meter armen non stop
3 x 100 meter hele slag rustig tempo, 20 seconden pauze tussen iedere serie
4 x 50 meter, op volle snelheid, 20 seconden pauze tussen iedere serie
2 x 100 meter rustig tempo, 20 seconden pauze tussen iedere serie
8 x 50 meter, 20 seconden pauze tussen iedere serie.
Totale afstand 2.300 meter

Helaas eindigde het voor mij na de tweede serie want ik kreeg kramp. Eerst schoot het in mijn rechterkuit en vervolgens in mijn linkerkuit. Echt vol want ik heb er de hele avond last van gehad. Arie Robbemond zei al tegen mij dat ik de dag erna ook nog flink last zou hebben. Hij heeft niet gelogen want ik heb inderdaad de dag erna nog behoorlijk last gehad.

2e training
Inzwemmen 16 banen
5 x 50 meter op snelheid en tussen iedere serie 15 seconden pauze
Vervolgens 400 meter hele slag op 80 % van kilometertijd en 30 seconden pauze
4 x 50 meter op snelheid en tussen iedere serie 15 seconden pauze
300 meter hele slag op 80 % van kilometertijd en 30 seconden pauze
3 x 50 meter op snelheid en tussen iedere serie 15 seconden pauze
200 meter hele slag op 80 % van kilometertijd en 30 seconden pauze
2 x 50 meter op snelheid en tussen iedere serie 15 seconden pauze
100 meter hele slag op 80 % van kilometertijd en 30 seconden pauze
1 x 50 meter op snelheid en 15 seconden pauze
100 meter actieve rust schoolslag
8 x 25 meter, heen rustig tempo en terug op snelheid
Afsluitend 100 meter uitzwemmen
Totale afstand 2.650 meter

Looptraining
1 x 1 uur interval
1 x 1 uur duurloop
1 x 1 ½ uur duurloop

Geen opmerkingen: