maandag 15 september 2008

Week 34

Maandag 18 augustus 2008
Vandaag een rustdag volgens het trainingschema. Ik heb vorige week alle trainingen gedaan, dus het is een echte rustdag. Ik hoef niets in te halen. Het aftellen is begonnen. Waren het eerst nog weken, zijn het nu nog dagen. 12 dagen om precies te zijn. Gisteren had ik een slechte dag, althans ik had niet lekker getraind. Daar wordt ik dan weer nerveus van. Het schiet door je hoofd, wat als ik dat op de dag heb. Als ik met zo'n gevoel op de dag het fietsonderdeel ga doen, hoe moet het dan met het lopen. Andere kant beter in de training dan tijdens de wedstrijd.

Dinsdag 19 augustus 2008
Vandaag was ik een uurtje eerder van mijn werk weg gegaan om de fietstraining af te kunnen werken. Ik wilde namelijk 's avonds thuis zijn want we zijn 20 jaar getrouwd. In dit geval is het niet een kwestie van keuzes maken, maar gewoon thuis zijn. Ik hoopte natuurlijk op een droge fietstocht maar helaas. Bij thuiskomst was ik heel smerig. Een fikse regenbui in combinatie met alle prut op de polderwegen is voldoende. Ik had nog wat spierpijn na de training van zondag en dat ondanks de rustdag van gisteren. Ik moest o.a. in dt3 een 1/2 uur fietsen en daar heb ik echt moeite mee. De harde wind belet je al om een goede snelheid te krijgen. Ik moet dan heel hard werken om dat hartritme op 120 slagen te houden. Gelukkig duurde de training maar en uurtje, maar toch. Gelukkig heb ik de laatste weken veel steun van het thuisfront en dat is prettig op de momenten dat ik het nodig heb. Want de steun heb ik hard nodig nu de grote dag gaat aanbreken. Nog 11 dagen.

Woensdag 20 augustus 2008
Woensdag is de dag van de zwemtraining. Vandaag hebben we duurtraining gedaan. 5 x 5 minuten met tussentijdse sprintjes. Lekkere training, maar ik had moeite om op stoom te komen. Maar als ik eenmaal op stoom ben, gaat het goed. Uiteindelijk toch wel lekker gezwommen. Nog 10 dagen.

Donderdag 21 augustus 2008
Vandaag had ik een thuiswerkdag gepland. Ik had namelijk afgesproken met Helene en Arie om in het buitenwater een zwemtraining af te werken. Vroep opgestaan om te kunnen zwemmen voordat ik met mijn werk zou beginnen. Het waaide redelijk stevig en er stonden dan ook behoorlijk wat golven. Met mijn coördinatie is dat extra vervelend. Mijn coördinatie is echt hopeloos en dat had tot gevolg dat ik in de eerste twee honderd al tegen Arie opzwom. Later was ik zo van koers, dat Helene en Arie mij en ik hun , helemaal kwijt tijdens het zwemmen. Ik ging wel als een speer en was voor mijn gevoel zo ter hoogte van de Havendreef. Ondanks dat ik zeker vier keer was gestopt om te kijken of Helene en Arie nog ergens zag. Na het keerpunt zag ik ze in ene dobberen. Ze waren op zoek naar mij. Arie vond dat ik meer mijn best moest doen om bij hun te blijven. Want met elkaar zwemmen is er ook voor om op elkaar te letten. Natuurlijk heeft hij volkomen gelijk maar die coördinatie is en blijft rampzalig. Het gaat dus niet bewust. Op de weg terug steeds goed gekeken of ik enigzins in de buurt van hun bleef. Ik was ook weer snel terug op het surfstrandje. Al stuntelend mijn pak in het water uitgetrokken. Na thuis te zijn aangekomen, heb ik snel het restant van de macaroni gepakt en opgegeten want ik viel bijna om van de honger. Ik heb het trainingsprogramma enigzins omgegooid dus had ik verder niets meer gepland voor deze dag en kon ik lekker aan het werk gaan. Het zijn altijd productieve dagen als ik thuiswerk. Nog 9 dagen te gaan.

Vrijdag 22 augustus 2008
Vandaag was ik thuis aan het werk. Met regelmaat plan ik thuiswerk en dat is prettig. De tijd die je normaal aan het reizen kwijt bent, benut je nu als tijd om te werken. Ik had gepland om 6 uurtjes te werken en twee uurtjes om vrij te nemen. Ik wilde trainen en had daarvoor een duurloop naar Lelystad in gedachten. Zo kon ik de duurloop en de verjaardag van mijn moeder combineren. Ik heb exact 2 uur gelopen en dat stond ook in mijn schema. Het lukte mij om steeds in dt2 te blijven lopen. Ik liep redelijk makkelijk en het voelde ook lekker. Maar ja, twee uurtjes duurtraining, zijn geen vier uur lopen. En al helemaal niet na 180 kilometer fietsen. Aan de ene kant twijfel ik best wel over de wedstrijd en dat komt doordat ik de laatste twee weken niet meer zo lekker train. Aan de andere kant voel ik dat ik de wedstrijd wel zal uitlopen maar weet niet welke tijd ik zal gaan realiseren. Onder het lopen vandaag fantaseerde ik dat ze speciaal voor mij Armin van Buuren draaien als ik binnenkom. Ik ben namelijk helemaal gek van het nummer " Never say never ". Ik zou het echt te gek vinden als ze dat nummer zouden draaien als ik het stadion binnen kom. Ik krijg al kippevel bij het idee. Wat een fantastisch moment zou dat zijn, om samen met mijn kinderen naar de finish rennen onder de beats van " Never say never ". Keep on dreaming, zou ik zo zeggen. Nog 8 dagen.

Zaterdag 23 augustus 2008
De dag begon met een zwemtraining bij de Watervrienden. Ik had de zwemtraining omgezet naar de vroege ochtend omdat wij 's middags een house warming party hadden bij vrienden. Ik heb lekker getraind bij de Watervrienden. Na het ontbijt mezelf omgekleed en een fietstraining van een uur afgewerkt. Een pittige training omdat ik in dt4 moest trainen en dan moet ik heel hard fietsen. Voor het eerst lag mijn hartslag tegen 140 slagen per minuut aan en dat was me nog niet gelukt in de trainingen. Vervolgens mijn loopschoenen aangedaan en een duurlooptraining van 1.45 uur afgewerkt. Ik moest om de vier minuten versnellen maar dat heb ik eigenlijk maar laten zitten. Zoals gezegd 's middags naar de house warming party en dat was reuze gezellig. Nog 7 dagen.

Zondag 24 augustus 2008
De laatste training uit het trainingschema heb ik vandaag afgewerkt. Een fietstraining van 3 uur. In dt 2 heb ik drie uur over het parcours gereden. Een stevige wind stond er vandaag en dat zet mij direct aan het denken. Als het maar niet zo hard waait volgende zaterdag, dat tempo hou ik nooit drie rondjes vol, die takkewind. Alles gaat dan door mijn hoofd heen. Ik heb één vol rondje van het parcours gereden en dat ging wel in 2 uur precies. Maar eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik het tempo zeer waarschijnlijk niet drie rondjes vol zou houden. Aan het einde van de training was ik toch wel blij dat het erop zat. Die wind begon me behoorlijk te irriteren. Op de Tureluurweg werd ik tijdens een sanitaire stop voorbij gereden door vermoedelijk twee triatleten. Nadat ik was opgestapt en had aangezet merkte ik pas wat voor een tempo zij beiden reden. Toen ik de Dodaarsweg opreed zag ik ze al helemaal niet meer. Wat een snelheid hadden ze en wat rijdt ik dan langzaam. Het blijft de hele week licht wisselvallig weer en heel misschien dat het volgend week de temperatuur iets omhoog gaat. Als het maar niet te hard waait en ook niet regent dan ben ik al tevreden. 's Avonds zat ik naar Stadsomroep Almere/Stads TV te kijken, er was een uitzending vooruitlopend op het triathlonweekend. In dat programma was Frank Heldoorn ook aan het woord en hij zei dat hij de triatleten uit zijn stal nooit moesten uitgaan van een tijd. Heel eenvoudig stelde hij dat het weer alles bepalend is en dat je veel beter je kon richten op het goed uitlopen van de wedstrijd. Hij heeft gelijk, daar moet het in mijn geval helemaal omgaan. Wel leuk om in die uitzending bekenden te zien. Het zit erop, de komende week zal ik nog wat lichtjes trainen. Dan moet het gebeuren. Toen ik in de TV uitzending al die atleten het water in zag gaan, werd ik wel heel nerveus. Dat zal ik zaterdag ook wel zijn. Nog 6 dagen.

Fietstraining
1e training
15 minuten dt1
30 minuten dt3
15 minuten dt1

2e training
10 minuten in- en 10 minuten uitfietsen
6 x 5 minuten op dt4
seriepauze 2 minuten dt1

3e training
3 uur dt2

Looptraining
1e training
2 uur dt1

2e training
90 minuten dl 1 om de 4 minuten 15/45 dt3

Zwemtraining
1e training
bij TVA

2e training
bij de Watervrienden

Geen opmerkingen: