zondag 5 mei 2013

week 18 2013

Maandag 29 april
Extra vrije dag dus lekker uitslapen. Een regenachtige start van de dag. Later op de dag een fartlektraining gedaan.

Dinsdag 30 april
Vandaag de lange duurloop van 20 kilometer gedaan. Gecombineerd met bezoek aan mijn ouders. Duurloop ging lekker en ik kon netjes binnen de 6 minuten per kilometer blijven.

Woensdag 1 mei
Ik moest een looptraining doen na de zwemtraining maar ik had de nacht ervoor zo slecht geslapen dat ik te moe was om te trainen. Dat uitte zich vooral in overmatige spierpijn.

Donderdag 2 mei
Omdat de voorspellingen voor vrijdag regen doorgaven heb ik de fietstraining in de avond gedaan. Ik moest 6 x Stichtse brug oprijden in hoog tempo en volhouden tot aan de tennisbaan. Het werden er maar helaas 4 x want met de invallende donkerte moest ik ook rekening houden met de terug weg.
Zware training omdat de terugweg ook nog eens wind tegen inhield.

Vrijdag 3 mei
Door al het geschuif in het trainingsprogramma was vandaag de beurt aan een korte looptraining van 8 kilometer. Lekker gelopen in eindelijke eens lekkere weersomstandigheden. Die overigens heel anders waren dan voorspeld.

Zaterdag 4 mei
Vierde looptraining deze week. In verschillende zones lopen. Training ging lekker en wederom in mooi weer.
In de middag naar de zwemtraining gegaan. Ik moest zelf de training verzorgen dus heb in het eerste uur zelf getraind. Toch lekker 2.400 meter gezwommen.

Zondag 4 mei
Lange duurtraining op de fiets. Lekker weer, mooie route en toch weer 102 km op de teller.

Trainingsschema week 18
Fietstraining
1e training
50 km fietsen (met daarin 6 x brug op in volle snelheid en twee รก drie km doortrekken)

2e training
102 km duurtraining (met versnellen tegen de wind in)

Looptraining
1e training
8 km fartlektraining

2e training
20 km duurlooptraining (tijd per kilometer 5:54)

3e training
8 km (15' inl -15' Z3- 15' uitl)

4e training
12 km (20' Z2 - 15' Z3 - 10' Z4 - 20' Z2)

Zwemtraining
1e training
2.400 meter gezwommen

Geen opmerkingen: