zondag 6 januari 2008

Week 1

Vanaf deze week ga ik alleen nog maar bijhouden wat ik de hele week heb getraind en niet meer specifiek per dag. Uiteindelijk gaat het ook alleen maar om het totaalplaatje van de trainingsarbeid. Ik moet ook snel gaan beslissen of ik met trainingsschema’s ga trainen of niet. Ik loop al heel lang met deze vraag rond en het wordt echt tijd om te beslissen.

Een onaangename verrassing deze week, het zwemmen kan geen doorgaan vinden omdat de aanbesteding van de exploitatie van de openbare zwembaden weer eens niet goed gegaan is. Bij de eerste zwemtraining stond ik dus voor een dichte deur en moest genoegen nemen met een briefje op de deur van het zwembad waarop vermeld stond dat het zwembad wegens omstandigheden was gesloten. Later thuis, las ik op de mail het bericht van TVA dat de zwemtrainingen deze week vermoedelijk allemaal geen doorgang kunnen vinden van de aanbestedingsproblematiek.

Fijn hé, die politiek! Door Europese regels over de aanbesteding wil het beste jongetje van Europa (lees: Nederland) zich weer van de beste kant laten zien en wie zijn de dupe? Inderdaad, de (sport)verenigingen die gebruik maken van het zwembad. En de gemeente Almere, ja die kan er natuurlijk helemaal niets aan doen. Niet vreemd dat steeds meer mensen geen vertrouwen meer hebben in de politiek.

Nog een onaangename verrassing, want bij de laatste fietstraining heb ik klaarblijkelijk een lekke band gehad. Toen ik afgelopen week in schuur moest zijn en mijn racefiets even van het plafond af moest constateerde ik de lekke band. Er zullen vast nog vele volgen, ben ik bang.

Tenslotte nog één onaangename verassing. Het niet kunnen zwemmen, betekende voor de kids ook dat hun trainingen kwamen te vervallen. Wiebe Gouwens had een alternatieve training voor de zwemmers bedacht. Een looptraining! Hij had aan drie vaders gevraagd, (deze vaders waarvan ik er één was) om een looptraining te verzorgen. Ik heb uiteraard mijn medewerking toegezegd en dus op zaterdagmorgen een looptraining verzorgd.

Gelukkig zijn de rommelige (lees: feestdagen) weken weer voorbij en kan ik hopelijk weer regelmaat in de trainingen aanbrengen. Dat is wel nodig ook want ik loop niet over van enthousiasme de laatste tijd. Ik heb soms helemaal geen zin om te trainen.

Vandaag (lees: zondag) was de Nieuwjaarscross. Deze cross wordt door TVA georganiseerd. Het was aanvankelijk de bedoeling om er aan deel te nemen maar ik heb er toch vanaf gezien. Ik heb de laatste weken gewoon niet voldoende getraind om eens lekker te knallen in een dergelijk wedstrijd.

Zwemtrainingen
Deze week, geen trainingen.

Fietstrainingen
Deze week, geen trainingen. Vanwege de extreme kou heb ik de trainingen uitgesteld.

Looptrainingen
Duurlooptraining: 2 x 1:30 uur, 1 x 1uur.

Geen opmerkingen: