zaterdag 24 mei 2014

Week 19 2014

Maandag 5 mei
Bevrijdingsdag, dus een dag vrij. Deze dag benut ik om de achterstand in mijn opleiding in te halen. Tenminste een beetje in te halen. Later op de middag pak ik de racefiets voor misschien wel het laatste ritje op mijn racefiets. Hij staat op Marktplaats om te verkopen. Ik heb het besluit genomen om een nieuwe te kopen. Nu het nog kan, zullen we maar zeggen.

Lekker gefietst maar wel een stevige wind tegen een deel van de rit. Het laatste deel van de rit had ik wind mee en kon ik hard doortrappen. Uiteindelijk weer eens in een behoorlijk stevig tempo gefietst.
Deze fietstraining heb ik weer gedaan en gezien de voorspellingen misschien wel de enige deze week.

Dinsdag 6 mei
Ik wilde de looptraining van de minder snelle groep meemaken dus op tijd naar de training gegaan. Het was een piramideloop met rust van 30 seconden. Ik heb alle afstanden in hetzelfde tempo gelopen. Het ging eindelijk een keertje beter maar het oude niveau is het nog lang niet. Dat merk ik goed. Na het lopen snel door gegaan naar de zwemtraining. Die was pittig en ging niet naar mijn zin.

Woensdag 7 mei
Harde wind overdag en tot aan de middag regen. Later gelukkig droog dus maar weer eens op de fiets naar het zwembad. Lekker gezwommen maar wel helemaal gesloopt na de training.

Donderdag 8 mei
's Avonds naar de zwemtraining van de De Dolfijn geweest. Ik moest een tweede training observeren en uitschrijven als opdrachten. Tot 's nachts één uur aan het uitwerken geweest.

Vrijdag 9 mei
Later naar mijn werk gegaan omdat ik afgelopen nacht zo laat in bed lag. Daardoor ook later thuis en dus niet meer getraind.

Zaterdag 10 mei
De eerste Centrale Bijeenkomst van de opleiding TTN 3. Wederom ervaar ik de dag als zwaar. Ik heb moeite omdat de theorie nog steeds onvoldoende in mijn hoofd zit en ik ook niet helemaal fit ben. De impact van afgelopen dagen kan ik moeilijk verwerken. Hierdoor maakt de dag als geheel een beetje een bedompte indruk op mij en ik geniet er niet zo van als ik had gehoopt.

Zondag 11 mei
Een dag om snel te vergeten. Opgesloten binnen en aan het lezen, aan het rommelen en aan het relaxen. Tussen de buien even naar buiten met de honden. Snel een frisse neus halen en proberen de honden zo droog mogelijk binnen te krijgen. Het is al dagen slecht weer, harde wind en heel veel regen. Flink balen want morgen schijnt het niet beter weer te worden. Ik moet dan mijn eerste fietstraining verzorgen.

Trainingen week 19
Fietstraining
1e training: duurtraining in zone 3, afstand 65 kilometer

Looptraining
1e training: clubtraining
(piramideloop 200-400-600-800-800-600-400-200 meter inzelfde tempo) rust 30" zone 3
20 minuten uitlopen

Zwemtraining
1e training:
zwemtraining
Inzwemmen 500 meter
300 meter (6 x 50 m., wrikken) rust 20"
200 meter (hele slag)
250 meter (10 x 25 m., op hoog tempo) rust 10"
200 meter (armen)
250 meter (10 x 25 m., li/re arm om en om) iedere 50" starten
200 meter armen
200 meter hele slag
100 meter benen
totaal 2.300 meter

2e training
inzwemmen 500 meter
600 meter (2 x (6 x 50 m) 1 op 2, 1 op 3, 1 op 4, 1 op 5, 1 op 6, en zo min mogelijk ademen) r 15"
800 meter (4 x 200 meter, iedere 200 meter 5" sneller dan de vorige) r 20"
100 meter schoolslag
200 meter wisselslag
400 meter BC rustig tempo
totaal 2.600 meter

Geen opmerkingen: