maandag 14 september 2009

Week 38 2009

Maandag 14 september

Na een relaxte cursusdag ben ik na het avondeten op de racefiets gestapt voor een korte training. Een training van 70 minuten in duurtempo dt3. Lekker tegen de wind in gebeukt op de heenweg en terug met het grote verzet. Het was toch wel koud op de fiets en dan merk je in ene dat het naar eind september loopt en dat de avonden kouder worden.

Dinsdag 15 september

Vandaag niet getraind. Ik ben naar de begrafenis van mijn collega geweest. De lust om te trainen is dan even weg als je weet dat hij slechts 38 jaar is geworden en een vrouw en twee kleine kindertjes nalaat.

Woensdag 16 september

Ik was op tijd thuis en kon dus naar de zwemtraining. Natuurlijk op de fiets, want iedere kilometer is er een en dus fietstraining. Ik heb lekker getraind tijdens de zwemtraining. Ik kon voor de verandering het tempo goed bijhouden. Na de tocht terug naar huis was ik echt helemaal op en was blij dat ik niets meer hoefde te doen.

Donderdag 17 september

Na een hele dag studeren had ik mezelf voor genomen om de eerste looptraining van deze week te gaan doen. Al vrij snel kwam ik tot de conclusie dat het gewoon niet lekker ging. Na de training thuis had ik zelfs de conclusie getrokken dat ik sinds tijden niet zo beroerd had gelopen als vandaag. Maar kijken of het morgen beter gaat met trainen.

Vrijdag 18 september

Van trainen kwam vandaag helemaal niets terecht. Op weg naar huis strandde ik op Hilversum CS vanwege een jumper. Het werd of wachten of via Amsterdam reizen. Ik had voor het laatste gekozen en dan ben je gewoon ruim drie uur later thuis. Uiteindelijk constateer je dan dat je ook weer via Hilversum had kunnen reizen als je had gewacht. Want dat maakt qua tijd niet veel uit en het voordeel had dan geweest dat ik een keertje bij Tri Run in Hilversum had kunnen kijken. Maar eenmaal gekozen is gekozen en dan is er geen weg meer terug. Toen ik eenmaal thuis was, vond ik het te laat om nog te gaan trainen en daarbij had ik ook nog eens een knallende hoofdpijn.

Zaterdag 19 september

Ik kon vandaag niet naar de zwemtraining van TVA want Raymond had een zwemwedstrijd. Ik kan in dat soort situaties altijd uitwijken naar de Watervrienden. Aanvankelijk had ik geen zin om mee te trainen bij de Watervrienden maar besloot toch maar gisteravond laat om het wel te doen. Ik heb er geen spijt van gehad want ik heb heel lekker getraind en werd ook nog eens op mijn techniek gewezen. Zonder dat je het door hebt zwem je zo maar weer 2.500 meter in een uur.

Later op de dag een looptraining gaan doen want die had ik deze week nog maar een keer gedaan. En één is absoluut te weinig in de week. Het was bloedheet weer en dat maakt lopen voor mij altijd een prettige ontspanning. Ik kan namelijk heel goed lopen met warm weer en ben dan ook altijd sneller in ritme dan met kouder weer. Het werd dus weer een lekkere training waarbij ik heel makkelijk en constant in duurtempo 3 kon blijven lopen.

Zondag 20 september

Voor vandaag wilde ik een fietstraining doen maar ik besloot om er een koppeltraining van te maken. 90 minuten op de fiets en 30 minuten lopen. Puur en alleen om de overgang te trainen. Ik heb daar normaal gesproken bijna geen last van maar een keertje trainen kan geen kwaad.
Het was maar goed dat ik het getraind heb, de overgang want ik dacht al toen ik op de fiets zat, dat kon ik wel eens gaan merken. Aanvankelijk had ik heel even moeite met de overgang maar dat was binnen een paar minuten over. Tot overmaat van ramp ga ik door mijn enkel omdat ik zo nodig weer over een grasveld moet lopen. Gelukkig kan ik de loop voortzetten maar ik voel wel dat de enkel gevoelig is.

Fietstraining
1e training
10' infietsen
40' duurtraining op dt 3
10' uitfietsen

2e training
120' koppeltraining

Looptraining
1e training
10' inlopen
15' op dt 2
15' op dt 3
10' op dt 2
10' uitlopen

2e training
10' inlopen
6 x 4' op dt 3, r = 1 op dt 1
10' uitlopen

Zwemtraining
1e training
Inzwemmen 300 meter
10 x 50 meter, iedere 50 meter in 55", r = 15"
5 x 100 meter techniek
2 x 250 meter hele slag
3 x 100 meter, hele slag, benen en armen
4 x 50 meter, diverse
Uitzwemmen 50 meter
Totaal gezwommen 2.350 meter

2e training
600 meter inzwemmen
200 meter benen
4 x 100 meter, borst, rug, borst en school, r = 20"
3 x 200 meter, 50 benen, 50 armen en 100 hele slag, r = 20"
4 x 100 meter, 1e en 3e borst, 2e en 4e andere slag, r = 20"
3 x 100 meter wisselslag, r = 10"

Geen opmerkingen: