donderdag 5 maart 2009

Week 10 2009

Maandag 2 maart
De gebruikelijke rustdag en die had ik nodig ook. Ik heb vorige week het volledige schema afgewerkt en dat is te merken ook. Ik drink ook te weinig water de laatste tijd en daardoor raak ik mijn afvalstoffen ook onvoldoende kwijt. Ik heb vandaag ook weer langer doorgewerkt, alleen maar om uurtjes te sparen voor later in het seizoen.

Dinsdag 3 maart
Ik was vandaag thuis aan het werk en kon dus lekker op tijd gaan trainen. Vandaag via de mail een training doorgekregen van Juriaan. Hij had het schema klaarblijkelijk nog niet klaar. een pittige training want het kost me grote moeite om in dt 4 te geraken. Pas halverwege de training lukte het mij om vlak bij de hartslagfrequentie te komen die bij dt 4 hoort. Ik merk nog steeds dat de trainingsarbeid van vorige week in mijn benen zit en daarom gaat het ook niet helemaal top. Heb wel de training helemaal afgewerkt en volgens mij ook best wel goed. 's Avonds weer te laat naar bed en 's nachts ook al niet te best geslapen.

Woensdag 4 maart
Op de fiets naar het zwembad in Haven ook al waren de voorpellingen niet geweldig. Gelukkig viel het weer reuze mee alhoewel er heel veel wind stond. Het was erg druk tijdens de training en dus ook in de nieuwe baan waar ik sinds kort train. Daarom heb ik maar in mijn ouwe baan getraind en dat was voor iemand in mijn baan de reden om me provocerend aan te spreken en te zeggen dat ik de baan hoger zou moeten trainen. Maar gewoon genegeerd want dat leek mij het beste. Ik heb wel de hele training voor opgezwommen en daar had ik een goed gevoel aan overgehouden. Misschien toch maar in die baan blijven zwemmen bekroop mij steeds tijdens de training. Aan de andere kant het tempo in die andere baan ligt gewoonweg hoger en daar hoop ik juist mee te bewerkstelligen dat ik ook sneller wordt. Doordat daar ook meer meters wordt gemaakt, wordt ik ook sterker, Maar kijken zaterdag hoe druk het is en of ik lekker mee kan komen. De zwemtraining ging overigens heel lekker en het was toch weer 2.500 meter in totaal.

Donderdag 5 maart
Vanmorgenvroeg op mijn werk even snel gmail gecheckt en vond daar mijn nieuwe trainingschema voor de maand maart. Mooi want dan kan ik weer een tijdje vooruit. Ik had Juriaan laten weten voornemens te zijn om de Trappenbergloop te gaan doen. Hij was niet echt blij want hij had geen wedstrijden voor deze maand ingepland op het schema. Dus ik heb hem 's avonds in kennis gesteld van het feit dat ik wel van de wedstrijd af zou zien. Ik hoef ook niet zo heel nodig een wedstrijdje te lopen. Moet ik alleen Arie teleustellen want die had al met mij de afspraak gemaakt om gezamenlijk te reizen. Maar even mailen vanavond. Ik doe steeds in mijn trainingen series van zes minuten en zo dus vanavond ook. In tegenstelling tot dinsdag heb ik vanmiddag heel lekker getraind. Aanvankelijk wilde ik een fietstraining gaan doen maar de hond moest ook uit dus maar gelijk meegenomen. Samen door de bossen gelopen. De voorspellingen voor morgen zijn slecht en dus zal het wel weer een looptraining worden.

Vrijdag 6 maart
Gelukkig was het droog en dus op de fiets voor de eerste fietstraining op vrijdag van dit seizoen.
Het was weer ongelofelijk koud op de fiets. Zelfs met twee paar handschoenen en een paar overschoenen en nog onderkoelde vingers en voeten. Wel lekker getraind.

Zaterdag 7 maart
's Morgensvroeg opgestaan want mijn dochter ging weer naar de zwemtraining na een blessureperiode van ongeveer twee weken. Het was weer goed koud en het had best redelijk hard gevroren. Dik ingepakt op weg om een looptraining van bijna een uur te volbrengen. In deze tijd van het jaar klimt het licht weer langzaam uit zijn winterslaap. Het wordt eerder licht en 's avonds later donker. De voorbode van een betere periode in het jaar want ik heb helemaal niets met de winter. Ik heb echt genoten van de zonsopgang en het ontwaken van een stad.
Later op de ochtend de racefiets gepakt en een duurtraining van 90 minuten volbracht. 's Middags naar de zwemtraining om in baan 5 lekker te zwemmen. Ik kon het gelukkig een keer goed bijhouden, het tempo.

Zondag 8 maart
Een extra rustdag omdat ik de fietstraining zaterdag had gedaan. Heerlijk even geen verplichtingen.

Fietstraining
1e training
60'duurtraining dt1-2

2e training
90' duurtraining dt1-dt2

Looptraining
1e training

15' in- en uitlopen
3 x (2 x 6' climax)
climax = 3' dt2, 2'dt3 en 1'dt4
sp = 1'

2e training
15' in- en uitlopen
3x (2x 1'30"-1'30")
r = 30" en sp = 3'

3e training
20' inlopen
15' dt2
10' dt3
10'uitlopen

Zwemtraining
1e training
inzwemmen 450 meter

10 x 50 meter diverse techniek
r = 20"

4 x 100 meter hele slag
r = 30"

3 x 50 meter benen
r = 25"

4 x 100 meter hele slag, iedere 25 meter versnellen
r = 20"

6 x 50 armen
r = 15"

300 meter non stop hele slag

totaal gezwommen 2.500 meter

2e training
inzwemmen 350 meter

4 x 100 meter techniek
r = 15"

5 x 50 meter steigerung
r = 10"

100 meter hele slag op 90% kilometertijd (tijd neerzetten, in dit geval 1'30")

5 x 200 meter, wv 1e 100 meter 5" sneller en de 2e 100 meter 5" langzamer dan 1'30"

100 meter actieve rust

250 meter hele slag op lekker dt

6 x 25 meter hoog tempo

50 meter uitzwemmen

totaal gezwommen 2.650 meter

Geen opmerkingen: