zondag 22 april 2012

Week 16 2012

Een nieuwe week dus nieuwe trainingen. Het ging vorige week eindelijk weer eens goed met het trainen. Op maandag wilde ik een looptraining doen omdat de weersvoorspellingen voor dinsdag heel slecht zijn. Na twee fietstrainingen in het weekend ging de looptraining verrassend goed. Na de training wel behoorlijke spierpijn overgehouden en dat verraste mij toch wel. De fietstrainingen hadden toch meer impact dan ik had ingeschat.

Dinsdagavond, de zwemtraining. Ik was niet helemaal fit maar heb toch wel lekker getraind. Woensdag moest ik de zwemtraining verzorgen en kon dus niet zelf trainen.

Donderdag was het de bedoeling om een looptraining te doen maar ik had geen zin. Heb toen maar de fietstraining van vrijdag omgewisseld met de looptraining. Het was fris op de fiets en helemaal toen ik onderweg ook nog een regenbui op mijn kop kreeg.

Op vrijdag de uitgestelde duurloop ingehaald. Alsof het zo moet zijn maar vrijdag was het veel regenachtiger weer dan donderdag. Dus tijdens de duurlooptraining een aantal malen een bui gehad. Wel lekker gelopen trouwens en voor de verandering de 90 minuten redelijk makkelijk volgehouden.

Zaterdag is een echte rommelig dag geworden sinds ik in de vroege ochtend niet meer één van mijn kinderen naar de zwemtraining hoef te brengen. Meestal komt er op deze dag niets terecht van enige sportplanning en is het op het zwemmen na een relaxte dag. Maar deze zaterdag niet, deze rommelig en stress vol. Ik was dan ook moe toen ik naar de zwemtraining ging. Ik vond het een leuke training en ondanks de vermoeidheid heb ik lekker gezwommen.

Zondag is traditioneel de dag waarop een fietstraining staat gepland. Zo ook voor deze zondag maar het weer was rampzalig. Ik wilde weggaan om te trainen en toen omweerde het. Ik heb de Taxc uit de schuur gehaald en heb mijn training daarop gedaan. Kijkend naar Luik-Bastenaken-Luik heb ik de training afgewerkt.

Daarmee kwam er een einde aan deze week. Ik heb moeite om mij op te peppen voor de fietstrainingen. Niet zozeer als ik er één van twee á tweeënhalf uur moet doen maar aan een langere training moet ik op dit moment echt niet denken. En volgende week beginnen de lange fietstrainingen van drie uur of langer. Dat wordt nog lastig als ik nu al motivatieproblemen heb.

Trainingsschema week 16

Fietstraining
1e training
90' duurtraining op dt2

2e training
120' duurtraining op dt1/2

Looptraining
1e training
10' in-uitlopen
3 x (5 x 2') op dt3

2e training
90' duurlooptraining

Zwemtraining
1e training
400 meter inzwemmen
3 x 50 meter armen (rug, school, borst)
3 x 50 meter benen (rug, school, borst) r = 20"
350 meter (50 m. rug, 50 m. school, 250 m. borst)
10 x 100 meter (1e t/m 3e HS, 4e/5e armen, 6e/7e HS, 8e armen en 9e/10e HS) r = 20"
3 x 50 meter armen BC
3 x 50 meter benen BC
2 x 200 meter BC, r = 20"
totaal gezwommen 2.750 meter

2e training
350 meter inzwemmen
300 meter BC 90% kmtijd
150 meter armen
200 meter BC, 90% kmtijd
100 meter benen
100 meter BC
50 meter armen (zonder drijvertje)
200 meter schoolslag
4 x 250 (25-50-75-100) r1=10", r2=15",r3=20", sp = 20"
150 meter uitzwemmen
totaal 2.600 meter gezwommen

Geen opmerkingen: