woensdag 2 mei 2012

Week 17 2012

Maandagochtend op weg naar kantoor rond de klok van 5.30 uur. In de zeikende regen binnen een kwartier helemaal drijfnat. Lekker start van de dag als je met een natte broek in de trein zit. Gelukkig was het tussen de middag droog en kon ik lekker trainen. Met een zonnetje dat zo nu en dan door de bewolking heen prikte was het zelfs warm. Lekkere intervaltraining afgewerkt.

Ik had voor dinsdag niets ingepland want ik was maandag eerder weggegaan en wilde vandaag die tijd inhalen. Was achteraf niet nodig want ik had maandagavond gewerkt. Toch langer gebleven om tijd extra te sparen.

Woensdagochtend heel vroeg kreeg ik een sms met de vraag of ik kon invallen bij de zwemtraining. Blijft moeilijk om nee te zeggen en dus maar gedaan. Zodoende zelf niet getraind.

Donderdag wilde ik eerst een fietstraining doen maar vanwege het slechte weer maar omgezet in een looptraining. Wederom een lekkere intervaltraining gedaan, 4 x 10 minuten op dt3. Het lukte niet goed om hoog in duurtempo 3 te blijven en dus maar geaccepteerd dat het een lage duurtempo 3 was. Waarschijnlijk te moe om goed te kunnen trainen.

Vrijdag was het redelijk weer en dus maar snel de lange fietstraining ingepland en daarbij gebruik gemaakt van de gespaarde uurtjes. In het begin van de training was het redelijk weer maar later trok het dicht en werd het fris. Het overgrote deel van de training tegen de wind op moeten boksen en ik was dus ook aan het einde van de drie-uurs training helemaal versleten. Ik was zo moe dat ik later op de avond uitgevloerd lag op de bank.

Voor zaterdag stond er alleen maar de zwemtraining op het programma. Maar goed ook want even bijtanken is ook heel belangrijk. Door iedere ochtend heel vroeg uit de veren te zijn en actief te trainen, slaat de vermoeidheid altijd heel hard en snel toe. Daarom kijk ik wel uit naar volgend seizoen want dan is het lange duurwerk even niet aan de orde en kan je ook makkelijker een training overslaan.

Zondag benut om de laatste fietstraining van deze week te doen. Een rustige training van 90 minuten.

Trainingsschema week 17

Fietstraining
1e training
180' duurtraining op dt 2

2e training
90' duurtraining op dt1

Looptraining
1e training
10' in- uitlopen
6 x (3'-2-1') op dt3, r = 30", sp = 1'

2e training
10' in-uitlopen
4 x 10' op dt3, r = 5'op dt0

Zwemtraining
1e training
300 meter inzwemmen
300 meter BC rustig tempo
100 meter benen
300 meter BC hoog tempo
4 x 100 meter armen, r = 15"
300 meter ( 100 m. school- 100 m. rug - 100 m. school) r = 30"
400 meter BC duurtempo
200 meter armen
100 meter benen
uitzwemmen 200 meter
totaal getraind 2.600 meter

2e training
400 meter inzwemmen
4 x 100 meter (50 meter bijleggen en 50 meter dijbeen aantikken)) r = 20"
50 meter schoolslag
2 x 200 meter (1e en laatste 50 meter hoog tempo) r = 15"
50 meter schooslag
400 meter hele slag
16 x 25 meter sprint
totaal getraind 2.400 meter

Geen opmerkingen: