maandag 21 mei 2012

Week 20 2012

Inmiddels zijn we al weer in week 20 beland. Halverwege de maand mei 2012. De weersvoorspellingen aan het begin van deze week zijn niet best. Het belooft weer een koude en vooral natte week te worden.
Eigenlijk is het weer nog niet veel bijzonders geweest met een enkele uitzondering daargelaten. De weersomstandigheden zijn ook de voornaamste reden waarom ik moeite heb met het trainen. De kou, de nattigheid, ze weerhouden mij niet van trainen maar het kost mij moeite.

Gelukkig was het maandag droog weer en dus maar besloten om een fietstraining in te plannen. Dan heb ik die in ieder geval droog kunnen afleggen. Er stond een harde wind maar die weerhield mij niet van lekker doortrappen.

Dinsdag was echte een trieste dag. Op weg naar het station in de vroege ochtend zorgde er voor dat ik al aan het einde van ons wijkje al helemaal nat was van de regen. Toen ik in de middag op weg naar huis ging, hagelde het dikke stenen en was het misschien nog maar een graadje of zeven. Genoeg om mij te weerhouden van trainen. Ik kon het gewoon niet opbrengen om in dat slechte weer te gaan trainen. Aan het einde van de middag was het weer gelukkig stukken beter. Wel gewoon de zwemtraining gedaan.


Woensdag op weg naar kantoor in de vroege ochtend had ik het idee dat het een herfstochtend was. Zo ongelofelijk koud was het dat ik het mij niet eens kon voorstellen dat het mei is.
Later op de dag naar de zwemtraining gegaan en voor de aardigheid eens de afstand gemeten via één van de apps op mijn phone. Teleurstellend als je ziet dat het slechts 12,82 km is.
De zwemtraining was lekker en ik kon het tempo goed bijhouden. Al met al bijna drie kilometer gezwommen in één uurtje trainen.

Donderdag was een vrije dag, dus van de gelegenheid gebruik gemaakt om te trainen. De lange fietstraining had ik voor deze dag gepland. Ik heb daarbij twee zaken gecombineerd, namelijk de fietstraining en de reis naar Amsterdam. Ik ben voornemens om naar mijn werk te gaan fietsen de komende weken. Niet iedere dag maar één á twee keer per week. Dus tijdens de fietstraining de route verkend en dat was maar goed ook. Gezien de tijd die ik op de heenweg kwijt was, heeft mij doen besluiten om het maar te proberen.

Vrijdag wilde ik een bezoek brengen aan mijn ouders want daar was ik al lang niet meer geweest. Ik heb het bezoek gecombineerd met een looptraining. Net iets meer dan 20 kilometer gelopen. Ik had later op de dag toch wel wat last van mijn benen dus de lange afstanden zijn zeker noodzakelijk om te doen.

Ik lag van vrijdag op zaterdag pas om 02.00 uur in mijn bed. De meiden waren naar de Toppers geweest en moesten worden opgehaald. Eer zij bij de auto waren en wij Amsterdam Z.O. uit waren, was het al over 01.30 uur en dan lig je laat in bed. Ik had er op zaterdag dus ook last van want ik was niet voor uit te branden. Ik had al een rustdag ingepland maar geen algehele rustdag. Ik was aan het kijken naar een etappe uit de Giro toen ik besloot om de zwemtraining ook maar te laten voor wat ie was.

Zondag besloten om nog een duurlooptraining te doen i.p.v. een intervaltraining. Na een uur lopen kwam ik eindelijk in mijn ritme maar toen hoefde ik nog maar een half uur.

Trainingsschema week 20

Fietstraining
1e training
90' duurtraining dt2

Looptraining
1e training
200' duurtraining op dt2

Looptraining
1 training
120' duurloop

2e training
90' duurlooptraining

Zwemtraining
1e training
400 meter inzwemmen
10 x 100 meter, r = 20"
200 meter benen
150 meter rug
250 meter BC
10 x 50 meter BC, r = 20"
totaal 2.500 meter gezwommen

2e training
400 meter inzwemmen
3 x 300 meter (150 m hele slag, 100 m benen en 50 m benen) r = 20"
100 meter BC
3 x 300 (150 m hele slag. 100 meter slepen en 50 m bijleggen) (alles benen gedaan) r = 20"
100 meter schoolslag
3 x 100 meter op km tijd
200 meter uitzwemmen
totaal 2.900 meter gezwommen

Geen opmerkingen: