zondag 13 mei 2012

Week 19 2012

De week begon voor de verandering met een fietstraining. Dat kwam omdat ik later thuis was en ik geen tijd meer had voor een looptraining. Als je al heel lang niet meer in de avond een training hebt gedaan en vooral vlak na het eten valt het altijd tegen om met een volle maag de training te volbrengen. Wel een pittige training want het laatste deel van de training ging hard.

Dinsdag was ik heel laat thuis door mijn werk. Zo laat dat ik slechts een anderhalf uur voor de zwemtraining mijn eten naar binnen kon werken. Uiteindelijk geen last gehad tijdens de training van het late eten.

Woensdag moest ik de zwemtraining verzorgen en kon ik dus niet zelf zwemmen.

Doordat de week heel anders verliep dan gepland kwam er al weer de nodige druk te staan op de overige trainingen. Daardoor heb ik zowel donderdag als vrijdag een intervaltraining gedaan.

Op zaterdag besloten om de lange duurtraining op de fiets te doen. Ik heb sinds kort een app op mijn mobiele en die heb ik gebruikt. Dan kun je o.a. zien wat je hebt gefietst aan afstand, gemiddelde snelheid en de tijd. Leuke informatie voor jezelf na het trainen. Het was zwaar want het waaide hard en het was toch fris op de fiets. Onderweg gelukkig slechts een paar hele kleine buitjes gehad. Later op de dag naar de zwemtraining. Leuke training met de nodige variatie maar de snelheid was niet echt aanwezig bij mij.

Ook al zijn de voorspellingen voor de zondag goed, ik ga niet trainen. Je moet ook rust nemen en ik voel aan mijn lichaam dat ik rust moet nemen. Dus deze dag benut om te genieten van het weer en de verdiende rust.

Het weer is niet veel bijzonder de laatste weken. Het is of koud of het is nat. Voor het trainen is dat lastig en niet motiverend. Ik moet bijvoorbeeld nog steeds een keer buiten gaan zwemmen maar het komt er niet van. Het nodigt niet uit om buiten te gaan zwemmen. Het water zal zeker kouder zijn dan vorig jaar vanwege de weinige zonuren. Over drie weken staat de eerste OD wedstrijd op het programma.

Trainingsschema week 19

Fietstraining
1e training
90' duurtraining op dt 2

2e training
200' duurtraining

Looptraining
1e training
10' in-uitlopen
3 x (5'-4-3') op dt3, r = 30", sp = 1'

2e training
10' in-uitlopen
2 x (8'-6'-4') op dt3, r = 1',  sp = 2'

Zwemtraining
1e training
450 meter inzwemmen
10 x 50 meter (oneven:slepen, even:bijleggen) r = 20"
500 meter op tempo
200 armen
200 meter schoolslag
2 x 200 meter 1e 200 rustig tempo, 2e 200 hoog tempo) r = 20"
200 meter benen
50 meter uitzwemmen
totaal getraind 2.600 meter

2e training
400 meter inzwemmen
4 x 150 meter (100 m. rustig, 50 m. hoog tempo) r = 20"
3 x (3 x 100 meter) (1e rustig, 2e snel, 3e volle bak) r1 = 20", r2 = 30", r3 = 45"
100 meter schoolslag
5 x 50 meter (steigerung) r = 15"
2 x 250 meter op duurtempo
totaal gezwommen 2.750 meter

Geen opmerkingen: