maandag 9 april 2012

Week 14 2012

Week 14 alweer en vanaf deze week weer proberen de draad op te pakken. Het wordt echt tijd voor een constante trainingsarbeid. Geen onderbrekingen door ziekte, blessures of andere redenen.

Maandag had ik behoorlijk spierpijn van het weekend maar toch op de fiets gekropen voor een training. 100 minuten duurtraining op duurtempo 1. Na de training was ik gelijk van de spierpijn af. De eerste voor deze week zit er weer op.

Voor dinsdag had ik twee trainingen gepland, een loop- en zwemtraining. Maar ik heb het even alleen bij de zwemtraining gelaten. Toch wel weer behoorlijk last van mijn bovenbeenspieren dus een beetje extra rust is nooit weg.

Woensdag ging ik alleen naar de zwemtraining. Mijn zoon had weer eens moeite om met de fiets te gaan dus ben ik maar alleen gegaan. Lekkere zwemtraining overigens.

Donderdagmiddag de eerste looptraining deze week. Even 45 minuten de benen loslopen en dat ging moeizaam. Maar het gevoel om weer te gaan open is weer terug dus deze week nog een training inplannen.

Vrijdagochtend gewerkt en vrijmiddag vrij genomen om een fietstraining te gaan doen. Het was behoorlijk koud op de fiets en als je dan geen extra fietsjack meeneemt heb je spijt op het moment dat de kou de overhand begint te krijgen. Wel lekker 150 minuten getrainde en dat is wel lekker voor de duur op de fiets.

Zaterdag was een verplichte rustdag want ik had allerlei doe dingen op het programma staan. En dus geen tijd om te trainen.

Zondag, 1e paasdag. Natuurlijk voor deze dag een looptraining ingepland. In de middag achter de buis gekropen voor Parijs-Roubaix.

Trainingsschema week 14

Fietstraining
1e training
100' duurtraining op dt1

2e training
150' duurtraining op dt2

Looptraining
1e training
45' duurlooptraining

2e training
60' duurlooptraining

Zwemtraining
1e training
450 meter
200 meter bijleggen
200 meter hoog tempo
150 armen hoog tempo
10 x 50 meter (afwisselend hoog-rustig tempo) r = 20"
150 meter benen
100 meter rugslag
100 meter schoolslag
2 x 200 meter rustig tempo, r = 20"
150 meter bijleggen
100 meter uitzwemmen
totaal 2.500 gezwommen

2e training
2 x (150-100-50100-150 meter) r = 15"
10 x 50 meter op kmtijd, r = 10"
100 meter schoolslag
2 x (125 (rustig)-75 (duurtempo)-25 (kmtijd)) r = 15"
50 meter hele slag
uitzwemmen 200 meter
totaal gezwommen 2.500 meter

Geen opmerkingen: