zaterdag 6 augustus 2011

Week 28 2011

Maandag 11 juli

Ik kom op het idee als ik zo achter mijn PC zit, dat het tijd wordt om eens mijn weblog anders te gaan invullen. Niet alleen maar over mijn trainingen praten maar ook nuttige informatie vermelden, verwijzingen naar leuke websites te vermelden en andere wetenswaardigheden.

Het was weer een kort nachtje want ik heb maat 4 uurtjes geslapen. Dus weer extra vroeg op pad. Kan ik ook lekker vroeg naar huis.
Aan het einde van de week staat het vertrek op het programma. We gaan weer afreizen naar de Provence. Het wordt dus een rommelige week en trainen zal een iets andere prioriteit krijgen. Gelukkig kan ik vandaag twee uur trainen op de fiets.

Dinsdag 12 juli

Ik had rekening gehouden met werken tot morgen maar ik kon vandaag toch afsluiten voor de komende periode. Ik was vanmorgen ook weer extra vroeg op pad gegaan maar twee nachten heel kort slapen breekt mij wel op want ik heb helemaal geen zin meer om te trainen. Ik besluit dan ook mijn nieuwe racefietsstuur op te halen en te monteren. Mijn racefiets ziet er weer gaaf uit met een nieuw witzadel en wit stuurlint. Hij is klaar om mee te nemen op vakantie.

Woensdag 13 juli

De eerste dag van mijn vakantie begint met superslecht weer. Het lijkt wel herfst, het regent en waait hard.

Sinds een aantal weken heb ik voor mezelf de conclusie getrokken dat ik het maximale uit de tijd die ik aan mijn trainingen besteed heb gehaald. Een moeilijke zin, die eigenlijk alleen wil zeggen dat ik mezelf niet meer kan verbeteren met deze tijdsbesteding. Ik wil en kan trouwens ook niet meer tijd besteden aan het trainen. Met die beslissing train ik de laatste weken ook wat meer ontspannen en geniet ik ook weer van het trainen. Op een goeie dag red ik misschien een tijd op de hele triathlon die ergens zal liggen tussen de 11.00 en 11.30 en op een gewone dag ergens tussen 11.30 en 12.00 en bij een slechte dag ergens tussen de 12.00 en 13.00 uur. Nu ik voor mezelf een beslissing heb genomen heb ik daar ook vrede mee.

Vanochtend het verhaal van triatlete Nina Bakker gelezen op de website van TV Almere (www.tvalmere.nl. Het verhaal over haar Iron Man wedstrijd in Oostenrijk samen met haar vriend Thomas Naasz. Een leuk verhaal met zoveel herkenbaars erin beschreven.

Het was vandaag een beetje een rommelige dag. Dat wist al wel vooraf want de laatste dagen op mijn werk waren ook al zo rommelig. Dat komt absoluut door mezelf omdat ik gewoonweg toe ben aan vakantie. De studie van afgelopen jaar die in januari met het eindexamen was afgelopen heeft zijn sporen nagelaten bij mij.
Door de rommelig dag ging ik pas om 13.30 uur een duurlooptraining doen die ook nog eens langer uitpakte dan de bedoeling. Eenmaal thuis snel wat broodjes gegeten en in ene had ik geen zin meer om mezelf te haasten voor de zwemtraining. Ik moest nog wat dingen doen en dat heb je zo vlak voor de vakantie. Wel lekker gelopen met die regen maar wel last van spieren gehad. Vooral bij de aanhechting van de spieren, mogelijk dat dit kwam doordat ik te weinig gedronken heb overdag.

Donderdag 14 juli

De dag startte met een enorme schok. In de krant stond een overlijdensbericht van Edwin van der Aa. Hij was de broer van een goeie schoolvriend en ex-collega van mij, Hans van der Aa. Ik weet niet exact hoe oud hij is geworden maar hij was jonger an dat ik ben. Dan schrik je toch weer even, zeker als je bedenkt dat hij ook altijd een redelijk relaxte en sprotieve gozer was. Ik denk het verdriet van Hans wel te kunnen voelen want hij was altijd heel close met zijn broer. Het zijn wel de momenten die je doen realiseren dat het leven kort kan zijn en dat je moet genieten van iedere dag.

Ik heb vandaag maar weer een looptraining gedaan. Wederom een duurlooptraining, deze keer eentje van 100 minuten. Dezelfde klachten als gisteren ervaren maar aan het einde van de training verdwenen die heel langzaam. Ook vandaag regent het weer maar de temperatuur voelt zomers aan. Aan het einde van de middag gaat het echt hard regen en is het ronduit triest weer.

Het is de laatste training in Nederland want morgen hou ik absoluut rust. Dan staat alles in het teken van de lange reis en een nachtje doorhalen.

Vrijdag 15 juli

Wat een vreselijk weer de laatste dagen. Gisteravond leek het echt op de herfst. Harde wind en stevige regenbuien teisterden ons landje. Gelukkig klaart het een beetje op en dat kan ik wel gebruiken want de auto moet worden volgeladen. Ik ben al twee dagen thuis en loop eigenlijk maar een beetje doelloos rond. Er komt niets uit mijn handen terwijl de tijd weg tikt. Ik voel me ook anders dan andere jaren en ik heb er geen verklaring voor. Nog maar even het weer aan de Cote d'Azur bekijken. Gemiddeld 27 graden en licht bewolkt. Dat ziet er in ieder geval al beter uit.

Zaterdag 16 juli

Aankomst op het vakantieadres.

Zondag 17 juli

Ik heb vandaag een rustige duurtraining van 2 uur gedaan. Even bijkomen van de hectiek van de reis en de start van de vakantie. Lekker trainen in het heuvelachtige landschap.

Fietstraining
1e training
120' duurtraining op dt1

2e training
120' duurtraining

Looptraining
1e training
120' duurlooptraining op dt1

1e training
100' duurlooptraining op dt1

Zwemtraining
Geen zwemtrainingen gedaan deze week

Geen opmerkingen: