maandag 27 juli 2015

Week 30 2015

Deze week wordt de week van de waarheid. Een lange duurloop zal moeten uitwijzen wat er de dag erna gaat gebeuren. Bij een heftige reactie van de achillespees zal ik de beslissing moeten nemen om definitief af te zien van de hele triathlon.

Doordat ik de eerste twee dagen van de week vrij was, verloopt de week anders dan gepland. Twee avonden deze week fietstrainingen gedaan omdat inplannen als woon werk niet ging.

Al weken hik ik tegen het buitenwater zwemmen aan. Ook deze week heb ik de buitenwatertraining aan mij voorbij laten gaan. Iedere week roep ik, volgende week ga ik echt zwemmen.

Zaterdag was de lange duurloop. De dag ervoor was ik naar de fysio geweest en bij het opstaan voelde ik dat. Ik heb ook onder de duurloop steeds mijn achillespees gevoeld. Maar de reactie was te voelen maar de enorme stijfheid en het pijnlijke gevoel, dat bleef weg.

Trainingen
Maandag 20 juli
Rustdag
Weer: overdag bewolkt, later regen, 18 graden

Dinsdag 21 juli
Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 65.84 kilometer
Programma: veelal DT 2
Weer: mooi zonnig weer, warm, 24 graden

Woensdag 22 juli
Rustdag ivm verzorgen zwemtraining bij TVA.

Donderdag 23 juli
Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 75.13 kilometer
Programma: DT 1
Weer: wisselend bewolkt, 22 graden, droog

Vrijdag 24 juli
Extra rustdag

Zaterdag 25 juli
Training: looptraining
Afgelegde afstand: 21.57 kilometer
Programma: lange duurloop
Weer: bewolkt in de ochtend, in de middag zware regenbuien en storm, 16 graden

Training: zwemtraining
Afgelegde afstand: 2.500 meter
Programma:
250 meter inzwemmen
750 meter (5 x 150 meter BC hele slag) p 20"
200 meter (4 x 50 meter schoolslag) p 20"
400 meter (4 x 100 meter BC armen) p 20"
250 meter (2 x 125 meter wv 100 rustig en 25 sprint) p 20"
400 meter (duurtempo)
150 meter (6 x 25 meter sprint, als de laatste aankomt vertrekt de eerste)

Zondag 26 juli
Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 141.42 kilometer
Programma: lange duurrit in DT 1
Weer: in de ochtend en het begin van de middag zonnig, harde wind, in de middag regen, 21 graden

Geen opmerkingen: