zondag 2 augustus 2015

Week 31 2015

Onzekerheid alom. Ook al blijft de hak pijnlijk, de achillespees verstijfd niet de dag erop. Ik betrap me zelfs erop dat ik soms achterlijk loop uit angst dat ik mijn pees voel. Dus vooruit kijken. De wedstrijd van het jaar lijkt toch door te kunnen gaan.

Wat een gevoel had ik na die 21,5 kilometer lopen. Een sterk en uitbundig gevoel maakte zich meester van mij. Daarom is de zin en motivatie om te trainen weer helemaal terug. Maar ook de wil om rust te nemen.

Na een rustdag ben ik op dinsdag de eerste looptraining van deze week gaan doen. Vooraf toch wat bezorgd over de reactie na het lopen. Maar het lijkt de goede kant op te gaan.

Vrijdagochtend rond de klok van haf zes was het erg koud. Ik was op de fiets naar werk en eigenlijk niet goed genoeg gekleed. Op het werk aangekomen merkte ik aan mezelf dat ik te zomers was gekleed.Het duurt even voordat ik weer helemaal was hersteld van de kou. Ondanks de goede intenties was ik 's avonds te moe om te zwemmen. Iets wat ik voorheen niet had heb ik nu wel steeds. Echt moe na een training.

In het weekend pittig getraind. Zaterdag ruim vierenhalf uur gefietst en zondag 3 uur koppeltraining.
Beide dagen gaven een goed gevoel. Eindelijk weer eens lekker getraind. En het weer ? Oh als we dit weer toch eens zouden hebben op 12 september. Dan wordt het een super dag.

Trainingen
Maandag 27 juli
Rustdag
Weer: grijze dag met heel veel regen, 16 graden

Dinsdag 28 juli
Training: looptraining
Afgelegde afstand: 10.09 kilometer
Programma: 6 x 10' (3 x DT 1 en 3 x DT 2)
Weer: regenachtige dag, 16 graden

Woensdag 29 juli
Training: zwemtraining
Afgelegde afstand: 2.600 meter
Programma:
500 meter
400 meter (4 x 100 meter BC, 4e, 3e,2e en 1e baan versnellen) p 15"
800 meter (4 x 200 meter, laatste 50, 3e 50, 2e 50 en 1e 50 versnellen) p 30"
400 meter (4 x 100 meter, 4e, 3e, 2e en 1e baan versnellen) p 15"
400 meter BC op duurtempo
100 meter uitzwemmen
Weer: slecht weer, forse regenbuien, 15 graden

Donderdag 30 juli
Training: fietstraining op MTB
Afgelegde afstand: 75,23 kilometer
Programma: DT 1
Weer: overdag regenbuien, voornamelijk grijze dag, aan het einde van de dag zon, 16 graden

Vrijdag 31 juli
Training: fietstraining op MTB
Afgelegde afstand: 34,34 kilometer
Programma: DT 1
Weer: zeer frisse ochtend, later wisselend bewolkt en aan het einde zon, 18 graden

Training: looptraining
Afgelegde afstand: 10,38 kilometer
Programma: 3 x 10' DT 1 en 3 x 10" DT 2'

Training: fietstraining op MTB
Afgelegde afstand: 35,22  kilometer
Programma: DT 1

Zaterdag 1 augustus
Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 134,68 kilometer
Programma: 2u DT 2 en de rest van de tijd DT 1
Weer: zonnig zomerweer, 19 graden,weinig wind

Zondag 2 augustus
Training: koppeltraining
Afgelegde afstand: 58,34 kilometer (fietsen: 43,87 km en lopen: 14,47 km)
Programma: 6 x 30' afwisselend lopen, fietsen. Lopen DT 1 en 2x DT 2
Weer: zonnig weer, weinig wind, 23 graden

Geen opmerkingen: