zondag 19 juli 2015

Week 29 2015

Afgelopen zondag op het idee gekomen om mijn achillespees extra te rekken. In de hoop vooruit gaan te boeken. Zondag was het resultaat teleurstellend maar maandag gaf het rekken toch enig effect. Dus maandag voor het korte loopje nog een keer extra gerekt. Het loopje zonder echte irritatie gelopen. Ook geen reactie na het lopen. Dat gaf me in ieder geval weer enige moed.

Dinsdag stond fietsen naar mijn werk op het programma. Maar ik had een afspraak buiten de deur dus fietsen gaat dan niet. In de avond de looptraining bij TVA verzorgd.

Woensdag de eerste looptraining gedaan. En ja, weer pijnloos gelopen en nagenoeg geen reactie na de training. Yes, dat lijkt eindelijk de goede kant op te gaan.
Nou dat yes het lijkt de goede kant op te gaan was in de nacht van woensdag op donderdag al weer over. Hevige pijn aan mijn achillespees.

Donderdag wederom een looptraining verzorgd.

Vrijdag was het een rare dag. In de vroege ochtend zwaar bewolkt, overdag zo nu en dan bewolkt, warm en een hele harde wind. Die zorgde ervoor dat ik 's middags in een recordtijd thuis was.

Zaterdag stond ingepland voor een fietstraining van drie uur. Een pittige training waarbij de hartslagfrequentie tenminste tussen 120 en 140 moest liggen. Da's voor mij dus een heel hoog tempo.
Tot 70 kilometer ging het eigenlijk goed. Daarna brak het beuken tegen de wind in mij op. Schijnbaar had ik niet goed op mijn fiets gezeten want een helse spierpijn in mijn rug noopte mij om steeds overeind te komen. Uiteindelijk toch bijna 95 kilometer weggetrapt.

Na de zwemtraining een gesprek gehad met Thomas Naasz en dat gesprek heeft mij aan het denken gezet. De achillespeesblessure gooit aardig roet in de het eten. De voorbereiding had al een aardige deuk opgelopen met een periode van zes weken kwakkelen. De blessure duurt ook al minimaal zes weken en zorgt er met name voor dat het lopen niet op het vereiste niveau ligt. Het lopen van die marathon wordt daardoor wel een probleem. Ik moet serieus na gaan denken of de hele nog wel haalbaar is en of ik niet zou moeten uitwijken naar een halve.

Zondagochtend en butweer. Het regent behoorlijk in de ochtend en dat biedt ruimte om na te denken. Steeds meer krijg ik het idee om mijn plannen voor dit jaar om te zetten, wel noodgedwongen. Misschien is de hele dit jaar een verkeerde keuze geweest. Onbewust toch meer stress dan voor mogelijk gehouden. Misschien negeer ik alle signalen die mijn lichaam afgeeft.

Trainingen
Maandag 13 juli
Training: looptraining
Afgelegde afstand: 3,1 kilometer
Opmerkingen: testen achillespees
Weer: grijze regenachtige dag, 17 graden

Dinsdag 14 juli
Rustdag
Looptraining TVA verzorgd

Woensdag 15 juli
Training: looptraining
Afgelegde afstand: 8.01 kilometer
Programma: 2 x 9' DT 1, 3 x 9' DT 2
Weer: regenachtige dag, 19 graden

Training: zwemtraining
Afgelegde afstand; 2.300 meter
Programma:
100 meter inzwemmen
750 meter (3 x 200 meter, pauze is 50 meter school)
250 meter (10 x 25 meter sprint, p 10")
600 meter (6 x 100 meter op 80% kmtijdtempo p 10")
500 meter (10 x 50 meter HT p 15")
100 meter uitzwemmen

Donderdag 16 juli
Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 34.15 kilometer
Opmerkingen: woon werk
Weer: redelijke dag, zonnig weer, 21 graden

Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 34.88 kilometer
Opmerkingen: woon werk

Vrijdag 17 juli
Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 34.12 kilometer
Opmerkingen: woon werk
Weer: vroege ochtend bewolkt, in de loop van de dag zonnig, harde wind, 23 graden

Training: fietstraining
Afgelegde afstand: 35 kilometer
Opmerkingen: woon werk

Zaterdag 18 juli
Training; fietstraining
Afgelegde afstand: 94.98 kilometer
Programma: 3u in HF 120-140 fietsen
Weer: zonnig met zo nu en dan bewolking, harde wind, 24 graden

Training: zwemtraining
Afgelegde afstand: 3.200 meter
Programma:
500 meter inzwemmen
piramide 5'-10'-15'-10'-5'

Zondag 19 juli
Training: fietstraining op de MTB
Afgelegde afstand: 25.69 kilometer
Programma: DT 1
Weer: tot een uur of twee regen, daarna wisselend bewolkt tot zonnig, 18 graden, veel wind

Training: looptraining
Afgelegde afstand: 9.72 kilometer
Programma: 5 x 12' DT 1

Training: fietstraining op de MTB
Afgelegde afstand: 28.23 kilometer
Programma: moest DT 2, werd DT 1

Geen opmerkingen: