zondag 30 maart 2014

Week 13 2014

Maandag 24 maart
Vanaf is het even voor een jaar gebeurt met het beschrijven van de verrichte trainingen. Vanwege de trainersopleiding tot triathlontrainer ontbreekt de ruimte om gericht te trainen naar een doel. Ik zal het komende jaar veelvuldig de clubtrainingen gaan bezoeken en daar trainingen geven. Mijn belevenissen en ervaringen zal ik in mijn weblog vastleggen.

Dinsdag 25 maart
Vandaag de eerste looptraining sinds 2007 op de club. Het is een heel andere beleving dan ik normaal heb bij het trainen. Het wordt een duurloop met allerlei krachtoefeningen tussendoor aangevuld met veel core stability. De training verloopt in een hoog tempo en ervaar ik als pittig.
Ook besproken mijn ervaringen op de startbijeenkomst en wanneer ik zal gaan starten met de 30 trainingen die ik het komende jaar zal moeten geven.

Woensdag 26 maart
Vandaag even niet naar de zwemtraining, niet eerder dan volgende week woensdag (2 april) kan ik weer zwemmen. Bij thuiskomst even geen zin in een losse looptraining dus lekker met de honden gewandeld.

's Avonds op zoek gegaan naar artikelen over warming up, en looptrainingen. Gelukkig wat gevonden en morgen maar eens overnemen in een document en opslaan als naslagwerk.

Donderdag 27 maart
Vandaag voor de tweede keer meegetraind bij de club. Pittige training waarbij het aerobe vermogen werd opgevoerd. Als je lang dezelfde soort trainingen doet dan heb je moeite met de training zoals vanavond. Maar dat gaat zeker goed komen de komende tijd want ik begin er nu al plezier aan te beleven.

Vrijdag 28 maart
Vandaag gekozen voor een rustdag na de training van gisteravond. Overdag mijn ketting en tandwielen laten vervangen. In de avond een clinic "fietsonderhoud" gevolgd en dat was erg nuttig. Toch wel weer geattendeerd op het direct schoonmaken na het fietsen.

Zaterdag 29 maart
Een supermooie dag vol met zonnestralen. Afgelopen week al een uitnodiging gehad om mee te gaan fietsen. Eerst twijfelde ik nog maar later toch maar besloten om mee te gaan. Het mooie weer maakt dat je wil fietsen. Achteraf helemaal geen spijt gehad, lekker gefietst en gezelligheid onder het fietsen en bijna wel met iedereen uit de groep gesproken. En toch 102 kilometer weggetrapt.

Zondag 30 maart
Ook vandaag weer zo'n mooie dag, dus de fiets gepakt en een rondje gefietst. Toch al met al weer 70 kilometer op de teller en die kunnen weer worden bijgeschreven aan het jaartotaal.
Het was wel een iets mindere dag dan gisteren maar toch wel een dikke 8 scorend.

Trainingen week 13

Zwemtrainingen: geen

Looptrainingen: 2 x clubtraining

Fietstraining: 2 x resp. 102 km en 70 km.

Geen opmerkingen: