maandag 21 april 2014

Week 14 2014

Maandag 31 maart
Na het fietsen op zaterdag en zondag, vandaag maar een dagje niets doen ingepland.

Dinsdag 1 april
Vandaag voor de derde keer bij de club trainen. Eerst de looptraining en aansluitend de zwemtraining. De twee weken na het zetten van de tattoo zijn bijna om. Weer met de snelle groep meegegaan en dat ging moeizaam. Ik liep steeds achter aan in de groep maar dat vind ik logisch na jaren op dezelfde wijze trainen. Nu gaat het gewoon een stuk sneller. Aansluitend naar de zwemtraining, de gehele training op kop gezwommen. Na de zwemtraining ben ik helemaal op en als ik later in bed lig ben ik gewoon beroerd van het trainen. Er volgt een hele onrustige nacht.

Woensdag 2 april
Afgelopen nacht heel slecht geslapen en ik sta dan ook volledig gebroken op. Dat wordt wat vandaag. Na het werk naar huis en in de trein dommel ik wat. Het is niet voldoende om bij te tanken. Ik ga naar de zwemtraining maar het wordt niks. Ik stap na driekwart training uit het water, ik ben te moe om te zwemmen.
Vanavond maar lekker vroeg naar bed.

Donderdag 3 april
Na een nachtje lekker slapen is het grootste deel van de vermoeidheid weg. Op weg naar huis in de middag wordt ik toch weer overvallen door de vermoeidheid. Gelukkig trekt het vermoeide gevoel weer weg. In ade avond wederom naar de clubtraining. Een lekkere training met tempo op wedstrijdtempo tien kilometer.  Ik heb moeite met de snelheid en merk dat ik de laatste jaren heel anders heb getraind.

Vrijdag 4 april
Voorheen was de vrijdag mijn rustdag en gezien het verloop van de werkdag deze vrijdag ook.

Zaterdag 5 april
Het weer was zeer redelijk vandaag ondanks de voorspellingen dus maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de fiets te pakken en wat kilometers aan het jaartotaal toe te voegen. Toch weer ruim 72 kilometer weggetrapt. Nu dit jaar toch min of meer een sabbatical is moet niets maar mag alles.

Zondag 6 april
Rustdag.

Trainingen week 14
Fietstraining
Duurtraining 72 kilometer

Looptraining
1e training
1e training
10 min inlopen incl versnelling brug op
6 x 3' net onder anearobe drempel (je verzuurt net niet)
1 x rondje met gelijkwaardige loper in tegenovergestelde richting.
uitlopen

2e training
15' inlopen met looptechniekoefeningen
4 x (3 x 300 meter, 1e rustig, 2e  op 10 km tempo, 3e boven 10 km tempo) r = 100 m. dribbel, sp 100 m. wandelen, 200 m. dribbel, 200 m. wandelen, 100 m. dribbel
10' uitlopen

Zwemtraining
1e training
Totaal gezwommen 1.600 meter

2e training
450 meter inzwemmen 
10 x 50 meter (bijleggen) r 10"
4 x 200 meter (afwisselend hele slag / armen) r 20"
150 meter benen
400 meter (100 school, 100 rug en 200 BC)
10 x 25 meter hoog tempo r 15"
150 meter uitzwemmen
Tot. 2.700 meter



Fietstraining
1e training
Duurtraining met 12 x brug op fietsen in hoog tempo

Geen opmerkingen: