maandag 21 april 2014

Week 16 2014

Maandag 14 april
Drukke dag gehad dus later thuis. Snel gegeten en door naar de fietstraining. Voor de eerste keer mee gedaan met fietstraining bij de vereniging. Redelijk simpele training met helaas een ongeval. Één van de leden kwam ten val en brak daarbij zijn sleutelbeen.

Dinsdag 15 april
Vandaag was de tweede keer dat ik een looptraining moest verzorgen. De snelle groep. Ik had een training voorbereid echter was de omvang net te groot voor dat uur. Ik geloof dat de training goed werd ontvangen. Aansluitend naar de zwemtraining om lekker te trainen. Na deze training was de accu helemaal leeg.

Woensdag 16 april
Ik begin de dag moe. De nacht was te kort om te herstellen van de vermoeidheid. Verder de hele dag last gehouden van de vermoeidheid. In de middag naar de zwemtraining gegaan om te trainen. Vooraf maar besloten rustig aan te doen. Uiteindelijk toch nog lekker getraind.

Donderdag 17 april
Wederom een clubtraining. Ik geloof dat ik de smaak te pakken heb. Vanavond de beurt aan een trainer in opleiding die volgende week zijn PVB (proeve van bekwaamheid) gaat afleggen. Een rustige warming up gevolgd door loopscholing met een hoge intensiteit. Skipping en kaatssprong. Ik doe fanatiek mee en wonderbaarlijk gaat het mij goed af. Aansluitend een piramideloop van 2', 3',4',3',2' op een tempo net onder mijn omslagpunt. (45" zone 1 - 15' zone 2 - respectievelijk 1', 2', 3' in zone 3).
Overdag droog maar in de avond regen.

Vrijdag 18 april
Een echte rustdag want ik heb behoorlijk last van mijn kuiten. En naar later blijkt van de loopscholing.
Een koude dag met pittige wind uit de noordoosthoek.

Zaterdag 19 april
De dag begint erg koud en bewolkt terwijl de voorspellingen dat het mooi weer zou worden.
Later in de ochtend trekt open en wordt het alsnog erg mooi weer. Alleen jammer van die harde wind uit de noord oost hoek. Ik loop in de middag ruim 14 kilometer en geniet van de rustige duurloop. De pijn in mijn kuiten is nog niet weg ook niet na het lopen.

Ik geef deze zaterdag zwemtraining op beide uren. De ingeplande trainers zijn beiden afwezig. Hierdoor kan ik zelf niet zwemmen maar voor een keer is dat niet erg.

Zondag 20 april
De afgelopen week was al op Facebook een berichtje gepost over een fietstochtje. Eerst op zaterdag en later verplaatst naar zondag. Er moest in het tochtje ongeveer 110 kilometer worden gefietst met een gemiddelde snelheid van 27 á 28 kilometer per uur. Gezien de grootte van het groepje ongeveer een man of tien had ik besloten om mee te gaan. Lekker rondje fietsen bevalt me zo goed. Het mag en moet niet.
Het was gezellig en leuk om weer deel te nemen. Uiteindelijk trap ik 120 kilometer weg.

Trainingen week 17
Fietstraining:
1e training: clubtraining

2e training: 120 kilometer duurtraining

Looptraining:
1e training: clubtraining (zelf training gegeven)

2e training: clubtraining

3e training: duurlooptraining

Zwemtraining:
1e training:
Inzwemmen 300 meter
500 meter (10 x 50 meter techniek) r 20"
100 meter benen
500 meter (afwisselend sprint-rustig tempo) geen pauze
100 meter school
600 meter (afwisselend 75 hoog tempo- 75 rustig tempo)
100 meter (school- BC armen)
Tot. 2.200 meter

2e training
500 meter inzwemmen
400 meter (wisselend armtechniek, andere slag) r 15"
1.600 meter 4 x (200-100-50 oplopend tempo) r 15", sp 50 m. school
Tot. 2.500 meter

Geen opmerkingen: