maandag 18 maart 2013

Week 11 2013

Maandag 11 maart
Een rustdag.
Maar goed ook want het is Siberisch koud.

Dinsdag 12 maart
Van zakelijke verplichtingen te laat thuis om de duurloop van 10 kilometer te doen.
Nog steeds koud weer.
's Avonds wel naar de zwemtraining geweest. Een andere trainingsvorm dan de normale training. Een breedtetraining, dus kortere afstanden maar intensiever. Veel techniek, uithoudingsvermogen.

Woensdag 13 maart
Vandaag de looptraining gedaan van gisteren. Maar 10 kilometer stond erop het programma, een rustige duurloop. Het werden er uiteindelijk ruim 11 kilometers. In het begin ging het niet echt lekker maar halverwege ging het beter. De vorm begint langzaam te komen, met de name fysieke belasting.
Later de zwemtraining gedaan en lekker lui terug.

Donderdag 14 maart
Cursus gehad en dan ben ik laat thuis dus geen tijd meer om te trainen.

Vrijdag 15 maart
Ik moest voor mijn werk op pad en heb daarbij gebruik gemaakt van de fiets. Vervolgens de dag maar benut om mijn fietstraining te doen. Later op de dag de tijd benut om te werken.
Het was butweer vandaag. Koud en natte sneeuw. Na de training helemaal op.

Zaterdag 16 maart
Als ik de temperatuur mag geloven zou het 5 graden moeten zijn maar de harde wind maakt het koud.
In de middag de duurloop van 18 kilometer gedaan. Die ging verrassend makkelijk en dus goed. Haast geen last van mijn benen en dat geeft een goed gevoel.
Even geen zin om naar de zwemtraining te gaan en dus lekker overgeslagen.

Zondag 17 maart
Laatste looptraining gedaan. 14,5 kilometer met een versnelling erin. Pittige training maar met name pittig doordat ik gisteren een lange duurloop heb gedaan. Het voelde vandaag ook weer goed aan. Ik geloof dat het begint te komen.

Trainingsschema week 11
Fietstraining
80 kilometer duurtraining
met daarin 20' infietsen, 4 x 10' op zwaar verzet/10' soepel trappen.

Looptraining
1e training
11 km duurlooptraining

2e training
18,5 kilometer duurloop

3e training
14,5 kilometer met daarin 20' Hf 120, 30' Hf135, 25' Hf 120 en uitlopen.

Zwemtraining
1e training
Breedtetraining

2e training
300 meter inzwemmen
10 x 50 meter (HT-RT) r  = 20"
200 meter BC duurtempo
2 x (25 m. sprint-50 m. kmtijdtempo-75 m. rustig) r = 15"
200 meter BC HT
5 x 100 meter kmtijd, r  =20"
100 meter armen
200 meter BC RT
totaal gezwommen 2.300 meter

Geen opmerkingen: