zondag 2 december 2012

Week 48 2012

Het einde van het jaar nadert. Nog ruim vier weken te gaan en dan is 2012 voorbij. Een turbulent jaar kan ik wel stellen. Dus ook nog vier weken trainen waarbij de nadruk ligt op looptrainingen. De fietstrainingen zal ik toch echt weer een keer moeten gaan oppakken.

Maandagavond het nieuwe tweewekelijkse schema ontvangen. Omdat ik komende zondag weer een loopwedstrijd heb, is het schema aangepast voor de komende twee weken. Dat is trouwens ook voorlopig de laatste wedstrijd. Dan ga ik het trainen weer oppakken zoals ik de laatste weken heb getraind.

Dinsdag is ingeruimd als rustdag. Tenminste voor wat het lopen betreft want ik ben natuurlijk wel wezen zwemmen. Een lekkere training wederom waarin ik dan uiteindelijk niet heel veel meters heb gezwommen.

Voor woensdag stond de eerste looptraining op het programma. Een relaxte duurloop van 8 kilometer. Viel niet mee om weer op gaan te komen. Aansluitend naar de zwemtraining gegaan. Eenmaal thuis merkte ik toch wel dat het weer bijzonder intensief was. Dus maar een keer heel vroeg naar bed.

Oeh, donderdag had ik een receptie van een collega die veertig jaar in dienst is bij de baas. En ja, natuurlijk kon ik het niet laten dus toch maar weer een paar mixjes naar binnen gegooid.

Vrijdagmiddag kwam ik thuis en had echt even helemaal geen zin in trainen. Ik had ook nog wel het nodige werk te doen (meegenomen van kantoor) en dus maar aan het werk gegaan. Zaterdag was het niet veel beter want ik moest eigenlijk fietsen maar ook laten schieten. Dit keer puur en alleen vanwege het slechte weer. Daarentegen wezen shoppen en da's iets wat ik niet vaak doe. Het was weer eens ouderwets leuk om eens te shoppen en voor ik het door had was het zo een viertje of uur later. Ik ben wel naar de zwemtraining gegaan terwijl ik eigenlijk niet veel zin had. Heel lekker gezwommen en ook goed de groep bij kunnen houden.

Voor zondag stond een loopwedstrijd op het programma, de Kromslootparkloop. Het was koud en fris voor de start en als je te vroeg aankomt op de fiets dan ben je afgekoeld voordat de wedstrijd begint. Maar goed als het startschot dan ben je dat weer vergeten. Eerste ronde van 7.5 kilometer ging best goed alhoewel ik toch te snel liep. Tenminste dat kon ik aan mijn hartslag zien. Voordat ik het tweede rondje in ging merkte ik dat mijn spieren weer begonnen op te spelen. De spieren werden weer pijnlijk en gevoelig en voor ik het goed wel door had kakte ik helemaal in. Het uitlopen ging steeds moeizamer en ik kon mijn hartslag niet hoger houden dan 152. Jammer dat met name de laatste 5 kilometer moeilijk gingen. Met de tijd was ik toch nog wel tevreden want ik liep 1.06.05 uur.In ieder geval werk aan de winkel voor de komende periode en daar heb ik gelukkig Jos voor.

Met alle voorspellingen voor de komende week wordt het trainen weer een uitdaging. Het wordt kouder en we krijgen meer winterse neerslag. Lastig om het fietsen op te pakken met dit weersomstandigheden.

Trainingsschema week 48

Looptraining
1e training
rustige duurloop
totale afstand 8 kilometer

Zwemtraining
1e training
200 meter inzwemmen
10 x 50 meter techniek r = 15"
200 meter benen
2 x 200 meter BC armen en hele slag r = 20"
2 x 100 meter school en rug
2 x 100 meter BC r =15"
10 x 50 meter, iedere 1  minuut starten
totaal gezwommen 2.200

2e training
400 meter inzwemmen
4 x 100 meter techniek, r = 5x opdrukken
3 x (4 x 25 m. benen) r = 15"
piramide (50 ht-100 snel-150 rustig -100 snel-50 ht) r = 20"
4 x (50-75-100 m.) 50 ht,75 rustig en 100 afwisselend, r = 20"/r = 10"
50 meter uitzwemmen/
totaal gezwommen 2.700 meter

3e training
300 meter inzwemmen
250-100-150 meter BC rustig tempo, r = 20"
150 meter (50 benen en 100 armen) r = 15"
500 meter BC rustig tempo
150 meter (100 benen en 50 armen)
100-75-50-25 meter BC rustig tempo r= 15"
150 meter (75 meter benen en 75 armen)
250 meter (10 x 25 meter) r = 15"
150 meter (50 school, 50 BC HT, 2 x 25 meter BC) r = 15"
150 meter uitzwemmen
totaal gezwommen 2.650 meter

Geen opmerkingen: