woensdag 28 november 2012

Week 47 2012

De tweede week van het trainingsschema begon weer met een rustdag. Voor de maandag stond de fysio in ieder geval op het programma en dat heb ik geweten ook. Na het bezoek was mijn linkerarm en schouder pijnlijk en gevoelig. Het is voor het goede doel maar het blijft een vervelende bezigheid. Het verbaast mij dat mijn linkerarm zo achterblijft. Maar volgens de fysio is het heel normaal gezien de operatie die ik heb ondergaan.

Deze week in ieder geval de halve marathon op het nieuwe deel van de A5. Ik heb er zin in omdat het toch een unieke gelegenheid is en blijft om te gaan doen. Na de loop is er van alles te doen en daar heb ik ook wel zin in om mee te maken.

Voor dinsdag stond een rustige duurloop op het programma. Uiteraard heb ik die training gedaan en volbracht. Ik heb met een gemiddelde hartslag van 126 gelopen en een gemiddelde kilometertijd van 5.52. Dat viel me enigszins tegen en geeft aan dat er aan de snelheid moet worden gewerkt.
Omdat ik slecht had geslapen de nacht van maandag op dinsdag hakte de duurloop er behoorlijk in en was in moe. Zo moe dat ik de zwemtraining heb overgeslagen.

De zwemtraining op woensdag had ik zelf geschreven en die was lekker gevarieerd. Ik heb lekker gezwommen maar kan de snellere in mijn baan niet bijhouden. Maar da's niks nieuws.

Donderdag moest ik de laatste training van deze week doen. Een korte duurlooptraining met een opdracht daarbinnen. Een rustige training ter voorbereiding op de halve marathon van zaterdag.

Vrijdag stond er niets op het programma en dat was maar goed ook want ik ben al de hele week onverklaarbaar moe. En dat terwijl het een rustig trainingsweekje is. Ik had in de ochtend vrij genomen en in de middag moest ik nog naar kantoor. Ik was er pas laat dus moest ik ook tot laat doorwerken. Wel grappig als je nooit tot zo laat werkt, om dan te ervaren hoe enorm rustig het dan is op dat late tijdstip. Eigenlijk nog lekkerder dan in de vroege ochtend want er beginnen dan toch best wel veel collega's op een vroeg tijdstip.

De Westrandwegrun stond voor zaterdag op programma. Ik had me ingeschreven voor een halve marathon. Nadat het vrijdag de hele dag had geregend was het zaterdag mist en koud maar wel droog. De start was laat namelijk pas om 16.00 uur. We waren nog niet vertrokken of het begon te regenen en dat heeft het de hele loop gedaan. De inschrijftijd was 1.45 en uiteindelijk liep ik 1.40.47. Daar was ik gezien de omstandigheden toch wel blij mee. Na 15 kilometer ging het toch wel een stuk minder en dan toch nog 1.40 lopen vind ik niet slecht.

Zondag een korte herstelloop gedaan om even de doorbloeding van de spieren wat te stimuleren. Na de herstlloop mijn spullen gepakt om nog een zwemtraining te gaan doen. Die was lekker pittig maar toch wel lekker. Ook het heen- en terug fietsen was lekker voor de spieren. Tenslotte ook voldoende gedronken om de afvalstoffen af te voeren.

Deze week weer één ding geleerd namelijk dat ik mezelf onvoldoende voorbereid op een wedstrijd. Ik neem te weinig te drinken en neem geen gels mee voor tijdens de loop. Dat heb ik gemerkt tijdens de loop want na 15 kilometer ging het beduidend slechter omdat ik honger begon te krijgen.

Trainingsschema week 47

Looptraining
1e training
10 kilometer rustige duurloop

2e training
10' inlopen
3 x (3' wt - 3' dribbelen)
totale afstand 6 kilometer

Zwemtraining
1e training
400 meter inzwemmen
450 meter (3x(3x50 m. benen, armen en hele slag) rug, school en borst na 150 m. r =15"
450 (3 x 150 m. BC 1e ht, 2e rustig en 3e ht) r = 20"
200 meter benen
200 meter armen
200 meter (8 x 25 m. sprint) r = 10"
200 meter (4 x 50 m. 1e kmtijd, 2e 90% kmtijd, 3e 80% kmtijd en 4e kmtijd) r = 20"
200 meter (4 x 50 m. als laatste aankomt vertrekt eerste)
100 meter (4 x 25 m.) r = 10"
totaal gezwommen 2.400 meter

2e training
400 meter inzwemmen
5 x 100 meter (100 rustig, 25 snel/75 rustig, 50/50, 75/25, 100 snel)
250 armen
5 x 50 meter benen, r = 20"
8 x 25 meter sprint, r = 15"
250 meter BC hele slag
2 x 100 meter (steigerung), r = 20"
250 meter armen
totaal getraind 2.300 meter gezwommen

Geen opmerkingen: